Вітаю Вас Гість | RSS П`ятниця
29.03.2024, 18:50
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Труніна І.М. МЕНЕДЖМЕНТ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

МЕНЕДЖМЕНТ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

І.М. Труніна

Східноукраїнський національний університет імені В. Даля,

м. Луганськ, Україна

 

Діяльність підприємства є сукупністю процесів його активної взаємодії із суб’єктами зовнішнього середовища з приводу виробництва та обміну продукції, що виробляється, під час якої підприємство задовольняє свої потреби (матеріальне забезпечення, залучення персоналу, обіг коштів тощо) з метою отримання прибутку, який є обов’язковою умовою для досягнення мети діяльності, котра визначається формою діяльності (існування, функціонування, розвиток).

За системним підходом діяльність підприємства є системою, що складається з частин, кожна з яких має свої власні цілі. При ухваленні управлінських рішень необхідно виходити з того, що для досягнення спільних цілей підприємства його діяльність необхідно розглядати як єдину систему. Системоутворювальним чинником виступає менеджмент, в якому розробляється (моделюється), організується, мотивується, координується та контролюється діяльність підприємства в цілому та її окремих частин.

В системі діяльності підприємства виділяють кілька видів діяльності – виробничу, інноваційну, інвестиційну, маркетингову тощо, які поєднано у підсистемі економічної діяльності підприємства. Але не менш важливою ніж економічна є підприємницька діяльність підприємства. Саме вона є основою забезпечення ефективності економічної діяльності підприємств, умовою й основою розвитку ринкових відносин. Підприємницька діяльність є атрибутом будь-якої економічної системи, її універсальною загальноекономічною функцією (Й. Шумпетер), органічно поєднується з виконанням таких видів економічної діяльності підприємства як управління, маркетинг і наукові розробки. Зміст підприємницької діяльності складають пошук і вивчення нових економічних можливостей. І якщо економічна діяльність виникла з появою людини "економічної", то підприємницька діяльність – на певному етапі розвитку суспільства.

Менеджмент підприємства має виявити і оцінити взаємодію названих двох видів діяльності підприємства і об'єднати їх на такій основі, яка дозволить підприємству здійснювати діяльність у формі розвитку. У менеджменті підприємства необхідно добиватися сумарної ефективності економічної та підприємницької діяльності і не допустити, щоб часткові інтереси якого-небудь виду діяльності зашкодили загальній успішності діяльності підприємства.

Але якщо менеджмент економічної діяльності є достатньо розвиненим у теоретичному і практичному аспектах, то менеджмент підприємницької діяльності ще потребує ґрунтовних досліджень.

Менеджмент підприємницької діяльності як підсистему менеджменту підприємства складають ті ж само елементи (цілі, організаційна схема підпорядкування, підрозділи, показники оцінки результативності діяльності, регламенти роботи, система виміру діяльності та її результатів), але наповнені вони дещо іншим змістом, який визначається особливостями цього виду діяльності та її призначенням.

До особливостей підприємницької діяльності слід віднести, перш за все, її новаторський характер, в основі якого лежить постійний пошук нових можливостей, орієнтація на інновації, вміння залучати й використовувати для вирішення поставленого завдання ресурси з найрізноманітніших джерел, ризикованість, а також прагнення виявити різні можливості одержання прибутку, ще не помічені іншими суб’єктами господарювання.

Призначенням підприємницької діяльності є розроблення нових споживчих благ, нових методів виробництва й транспортування товарів, нових ринків і нових форм економічної організації. У цьому виду діяльності визначальна роль належить не конкуренції цін або якості, а конкуренції введення нових продуктів, нових технологій, нових джерел забезпечення, нових організаційних форм, тобто конкуренції нововведень. Підприємницька діяльність асоціюється із прагненням зробити щось нове, придумати щось нове або поліпшити вже існуюче. Вона нерозривно пов’язана з такими поняттями, як "динамізм", "ініціатива", "сміливість", і вивільняє в суспільстві той потенціал, який багато цікавих ідей перетворює на реальність.

У менеджменті підприємницької діяльності одночасно ставиться і вирішується комплекс взаємозв'язаних завдань, для чого створюється декілька підсистем: управління проектами і проектуванням, управління персоналом.

Менеджмент підприємницької діяльності тісно пов'язаний з підсистемами менеджменту економічної діяльності. Перш за все, йдеться про взаємозв’язок з менеджмент-маркетингом, інвестиційним, інноваційним і стратегічним менеджментом.

Отже, у менеджменті підприємницької діяльності зберігаються формальні ознаки менеджменту підприємства, але традиційні складові наповнено новим змістом. Він нерозривно пов'язаний з підсистемами менеджменту економічної діяльності. Але сьогодні можна говорити про початок становлення менеджменту підприємницької діяльності.

 

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (05.02.2013) | Автор: Труніна І.М.
Переглядів: 990 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz