Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 21:14
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Суманова I.C. Управління якістю як спосіб підвищення конкурентоспроможності підприємства.

Управління якістю як спосіб підвищення конкурентоспроможності підприємства

I.C. Суманова

Східноукраїнський національний університет

імені Володимира Даля, м. Луганськ, Україна

 

Конкурентоспроможність підприємства завжди спирається на певні переваги, яких не мають інші підприємства галузі. Наразі однією з найважливіших конкурентних переваг будь-якого підприємства є якість продукції та/або послуг, що виробляється та/або надаються. Тому сучасні підприємства потребують нових важелів та способів управління якістю, оскільки ті, на які керівники орієнтувалися в минулому, не лише не сприяють підвищенню конкурентоспроможності, але і спричиняють на неї негативний вплив.

Конкуренція є однією з найважливіших характеристик ринкової  економіки. Здебільшого під конкуренцією розуміють суперництво між окремими особами або господарськими одиницями, зацікавленими в досягненні однієї і тієї ж мети [1, с. 268]. З конкуренцією тісно пов'язане і поняття конкурентоспроможності. Конкурентоспроможність - здатність витримувати конкуренцію, протистояти їй [1, с. 270]. При цьому поняття конкурентоспроможності застосовують як до товарів (послуг), так і до підприємств, фірм та інших організацій. Конкурентоспроможність товару - це його відносна характеристика, яка відображає відмінність даного товару від товару конкурента, по-перше, по ступені відповідності однієї і тієї ж суспільної потреби, а по-друге, за витратами на задоволення цієї потреби.

У ринковій економіці проблема якості є найважливішим чинником не лише забезпечення конкурентоспроможності підприємства, але і підвищення рівня життя, забезпечення економічної, соціальної та екологічної безпеки. Якість – це комплексне поняття, що характеризує ефективність усіх сторін діяльності підприємства: розробка стратегії, організація виробництва, маркетинг та ін. [2, с. 32]. Найважливішою складовою всієї системи якості є якість продукції.

Одним з найважливіших чинників зростання ефективності виробництва є поліпшення якості своєї продукції або наданої послуги. Підвищення якості продукції розцінюється в даний час, як вирішальна умова її конкурентоспроможності на внутрішньому і зовнішньому ринках [3, c. 54]. Конкурентоспроможність продукції багато в чому визначає престиж країни і є вирішальним фактором збільшення її національного багатства. Якість продукції належить до найважливіших критеріїв функціонування підприємства в умовах відносно насиченого ринку і переважаючої нецінової конкуренції. Підвищення технічного рівня і якості продукції визначає темпи науково - технічного прогресу і зростання ефективності виробництва в цілому, робить істотний вплив на інтенсифікацію економіки, конкурентоспроможність вітчизняних товарів і життєвий рівень населення країни. Зростання технічного рівня і якості продукції є в даний час найбільш характерною рисою роботи підприємств в промислово розвинених країнах.

Таким чином, в умовах переважно нецінової конкуренції й насиченого ринку саме висока якість продукції служить головним чинником конкурентоспроможності підприємства. Крім того, підвищення якості продукції визначає ступінь життєздатності підприємства в умовах ринку, темпи науково - технічного прогресу, зростання ефективності виробництва, економію всіх видів ресурсів, що використовуються на підприємстві. Збільшення виробництва високоякісних виробів підприємствами в кінцевому підсумку повинно привести до інтенсифікації економіки, зростанню життєвого рівня населення, підвищенню конкурентоспроможності українських товарів на внутрішньому та світовому ринках. 

 

Література

1.                   Гапоненко А. Л. Стратегическое управление / А. Л. Гапоненко, А. П. Панкрухин. М.: Омега-Л, 2008. – 464 с.

2.                   Окрепилов В. В. Управление качеством / В. В. Окрепилов – М.: Экономика, 1998. – 264 с.

3.                   Белобрагін В. Я. Сучасні проблеми теорії управління ефективністю виробництва та якістю продукції в умовах становлення ринку.  / В. Я. Белобрагін – М.: Изд-во стандартов, 1994. – 164 с. 

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (05.12.2012) | Автор: Суманова I.C.
Переглядів: 542 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz