Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 22:31
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Рибалка П.М. Алгоритм формування стратегії за етапами розвитку підприємства.

Алгоритм формування стратегії за етапами розвитку підприємства

 

П.М. Рибалка

 

Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля,

 

м. Дніпропетровськ, Україна

 

На сьогоднішньому етапі розвитку економіки нашої країни керівники найбільш прогресивних підприємств вже усвідомили необхідність ведення планомірної роботи та застосування нових методів, до яких належить і формування стратегії. У нашій країні планування діяльності підприємства може бути утруднено безліччю нестабільних зовнішніх факторів, таких як політична ситуація, екологічні проблеми, зміна правової бази. Але саме ця нестабільність зовнішнього середовища змушує нас задіяти інструменти стратегічного планування. Реальна практика діяльності підприємства на ринку показала, що відсутність чіткого стратегічного плану в період слабкої передбачуваності зовнішніх факторів робить успішну роботу підприємства практично неможливою.

Крім того, особливу увагу при формуванні стратегії підприємства слід приділяти етапу його розвитку, врахування саме етапу життєвого циклу підприємства дозволяє суттєво підвищити результативність розробки і впровадження його стратегії.

Формування стратегії на підприємстві відбувається як послідовний процес, який ми пропонуємо подати як алгоритм у вигляді системи чотирьох взаємопов’язаних блоків, де кожний блок відповідає певному етапу життєвого циклу підприємства (рис. 1):

            концептуальний блок;

            стратегічний блок;

            тактичний блок;

            блок корегування стратегії.

1. Концептуальний блок, який відповідає етапу зародження життєвого циклу підприємства. На цьому етапі формуються бачення, місія та цінності підприємства.

2. Стратегічний блок. У цей період відбувається формування політики підприємства, стратегічних цілей та стратегії. Як правило, це відбувається на етапі зростання життєвого циклу підприємства.

3. Тактичний блок. У цей період, що відповідає етапу зрілості життєвого циклу підприємства, відбувається формування організацій, тактичних цілей і тактики.

4. Блок коригування стратегії, на якому відбувається ревізія бачення, перегляд цінностей і місії та формування альтернативної стратегії.


Слід зазначити, що перехід з одного етапу на наступний відбувається послідовно, один за одним. При необхідності підприємство може повернутися на попередній етап для внесення змін в розроблені на цьому етапі категорії.

Розглянутий алгоритм допомагає розставити пріоритети і визначити послідовність всіх стратегічних заходів залежно від життєвого циклу, що суттєво впливає на ефективність формування та реалізації його стратегії. Вважаємо, що стратегія підприємства повинна бути визначена на етапі його зростання. На підставі наведеного механізму послідовних кроків, пов’язаних концептуально, рекомендуємо формувати стратегію на етапі зростання.

Дослідження показали, що деякі підприємства працюють без чітко вираженої місії і визначеної стратегії розвитку. Можливо, і в таких обставинах підприємства здатні працювати. Але наскільки така діяльність успішна, як при цьому змінюється їх конкурентна позиція у галузі, як змінюється частка ринку і які в них перспективи установити важко. Можна з упевненістю сказати, що абсолютна більшість найприбутковіших підприємств світу мають чітко прописану місію, яку знають всі співробітники підприємства, чіткі стратегічні цілі та визначені шляхи досягнення цих цілей.

Таким чином, результати вивчення взаємозв’язку процесу формування стратегії, стратегічного планування та етапів життєвого циклу підприємства дають підстави для таких висновків:

1. Формування основних стратегічних категорій, таких як цінності, місія, бачення, стратегія і тактика пов’язано з етапами життєвого циклу підприємства, а їх чітке визначення підвищує ефективність впровадження стратегії.

2. Запропонований алгоритм, дозволяє систематизувати процес стратегічного планування через формування рівних за значущістю категорій на певному етапі життєвого циклу підприємства.

 

 

Література:

1. Дафт Р. Менеджмент / Р. Дафт. – Спб.: изд-во: Питер, 2007. – 864 с.

2. Джонсон Дж. Корпоративная стратегия: теория и практика / Дж. Джонсон, К. Шоулз, Р. Уитингтон. – М.: Вильямс, 2007. – 800 с.

3. Томпсон А.А. Стратегический менеджмент. Искусство разработки и реализации стратегии / А.А. Томпсон, А.Дж. Стрикленд. – М.: Банки и биржи, ЮНИТИ, 1998. – 576 с.

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (01.12.2012) | Автор: Рибалка П.М.
Переглядів: 917 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz