Вітаю Вас Гість | RSS П`ятниця
26.04.2024, 23:26
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Кришталь Т.М. Специфіка надання житлово-комунальних послуг.

УДК 332.87

 

Специфіка надання житлово-комунальних послуг

Т.М. Кришталь

Академія пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля

 

Період розвитку ринкових відносин в Україні характеризується переходом до гнучкої та взаємозалежної системи виробничих, господарських, економічних зв'язків. Особливо наочно ці процеси представлені в житлово-комунальному господарстві країни. В адміністративно-плановій економіці існували жорсткі, встановлені функціональні зв'язки між суб'єктами житлово-комунального господарства (ЖКГ). Відносини між постачальниками послуг та їх споживачами, між міською владою та комунальними підприємствами були жорстко опрацьовані [1, с.88 ].

В сучасних умовах проблеми функціонування житлово-комунального комплексу та становлення ринку надання комунальних послуг населенню, особливо на рівні регіонів, ускладнено відсутністю чітко окресленої правової бази, переходом житла в приватну власність, що визначається великою кількістю невирішених питань, закритістю і непрозорістю самої системи ЖКГ. На тлі сформованої ситуації проблема створення умов для підвищення ефективності управління експлуатацією житлової нерухомості з урахуванням цілей і завдань економічного розвитку всього регіону в цілому стає все більш актуальною.

 Вирішенню її багато в чому може сприяти уточнення видів, форм і змісту таких організаційно-економічних відносин між органами управління експлуатацією житлової нерухомості та постачальниками послуг, муніципальною владою, які відповідали б вимогам сталого функціонування підприємств житлово-комунального комплексу у приватному секторі в ринкових умовах, забезпечували їх гнучкість і життєздатність і сприяли єднанню житлово-комунального комплексу як галузі національної та регіональної економіки.

 Історичний досвід, як закордонний, так і вітчизняний, переконує в необхідності переходу до гнучких і ефективних форм взаємодії в умовах невизначеності зовнішнього економічного середовища. Таким способом переходу може бути організаційна кооперація як форма взаємодії суб'єктів житлово-комунального господарства, в тому числі і органів управління експлуатацією житлової нерухомості.

Виробництво послуг в більшості галузей соціальної інфраструктури має свої істотні особливості. Наприклад, специфіка житлових послуг пов’язана з функціонуванням житла як місця проживання людини. Житлові послуги носять постійний характер і залежать від стану інженерної інфраструктури будинку, житлового району. Вони є послугами масовими, а не індивідуальними, які визначаються багато в чому самою особою споживача. Кількість житлових послуг може змінюватися залежно від фізичного і морального старіння житла. Чим більший знос, тим ширший спектр послуг [2].

Оскільки житлово-комунальна послуга набуває товарної форми, то слід говорити про її споживчу вартість. Проте, споживчі властивості і режим надання матеріальних послуг в житлово-комунальному господарстві, повинні відповідати встановленим нормативам, а саме:

– теплопостачання: температурі повітря в житлових приміщеннях за умови виконання заходів щодо утеплення приміщень згідно норм і правил;

– електропостачання: параметрам електричної енергії за діючим стандартом;

– холодного водопостачання: гігієнічним вимогам щодо властивостей і складу води, яка подається, а також розрахунковій витраті води в точці розбору;

– гарячого водопостачання: гігієнічним вимогам за складом, властивостями температури нагріву води, що подається, а також розрахунковою витратою води;

– каналізації: відведенню стічних вод.

Варто відмітити, що вартість житлово-комунальних послуг регулюється методичними вказівками згідно розрахунків ставок оплати і відрахувань на капітальний ремонт житлових приміщень, що включаються в ставку плати за утримання і ремонт житла (технічне обслуговування) комунального і державного житлового фонду.

 

Література

1.               Запатріна І.В. Реформування ЖКГ в контексті забезпечення національної безпеки України/ І.В. Запатріна// Стратегічна панорама. – 2007. − № 1. – с. 82−90.

2.               Качала Т.М. Територіально-функціональна організація соціального комплексу регіону (на прикладі житлово- комунального господарства)” / Т.М. Качала, Ю.Г. Лега, Н.Ю. Лега, Я.А. Суха / За заг. ред. Качали Т.М. // Черкаси: ЧДТУ, 2009. – 450 с.

 

 

 

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (06.12.2012) | Автор: Кришталь Т.М.
Переглядів: 599 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz