Вітаю Вас Гість | RSS Вівторок
30.04.2024, 02:47
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Христенко С.А. Актуальність запровадження ІТ-аутсорсингу в управлінні підприємством.

Актуальність запровадження ІТ-аутсорсингу в управлінні

підприємством

Христенко С.А

Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля, м. Луганськ, Україна

 

У сучасних умовах господарювання керівництво більшості підприємств приходять до розуміння про необхідність постійного підвищення конкурентоспроможності, яке орієнтовано на перенесення уваги від самого підприємства до споживачів його продукції (робіт, послуг). У подібній, орієнтованій на споживача економічній ситуації підприємства стикаються з|із| нестримно змінними умовами зовнішнього середовища, коли все більшого значення набуває конкурента перевага у вигляді|придбаває| оперативного задоволення потреб споживачів. Для досягнення максимально ефективного використання вказаної переваги необхідно здійснювати зміни, перш за все, в управлінні підприємством через розвиток сучасних інформаційних технологій.

Серед дієвих інструментів інформаційних технологій можна вирізнити часткову або повну передачу здійснення певних внутрішніх процесів (в галузі операційних видів діяльності, організації, контролю, адміністрування та ін.) зовнішнім вузькоспеціалізованим виконавцям (аутсорсинг) та засоби електронної комерції. Супутніми результатами від застосування вказаних інструментів, одночасно з реалізацією конкурентної переваги щодо орієнтації на споживача, можуть бути: зниження собівартості продукції, операційних та трансакційних витрат підприємства, підвищення якості продукції, покращення інформаційного, технічного та технологічного забезпечення, посилення гнучкості операційного процесу та ін.

Вид аутсорсингу, що діє у полі інформаційних технологій, отримав назву ІТ-аутсорсингу, під яким  слід розуміти часткову або повну передачу робіт з підтримки, обслуговуванню і модернізації ІТ-інфраструктури| в руки сторонніх виконавців (як юридичних, так і фізичних осіб), що спеціалізуються на абонентському обслуговуванні підприємств. ІТ-аутсорсинг дозволяє керівництву підприємств зосередитися на профільному виді операційної діяльності, не витрачаючи| ресурси на вирішення специфічних інфраструктурних завдань.

У якості аргументу на користь запровадження ІТ-аутсорсингу в управлінні підприємствами слід зазначити наступне. Розвиток підприємства, запорукою чого є зростання його конкурентоспроможності, приводить до зростання сукупної вартості ІТ-інфраструктури, при цьому, виникає необхідність у все нових ІТ-рішеннях, насамперед, у галузі управління, складність яких також зростає без зупинки.  Як наслідок, підприємству потрібні більш високооплачувані фахівці, які, окрім організації, забезпечення та аудиту ІТ-інфраструктури, можуть працювати з сучасними ІТ-рішеннями. Поява все більшого числа нових ІТ-продуктів на ринку і зняття застарілих приводить до зростання оплати послуг ІТ-спеціалістів, що приводить до збільшення витрачання коштів на оплату їх праці. Навіть в тому випадку, якщо керівництво підприємства приймає на роботу досвідченого ІТ-спеціаліста, все одно вирішити всі завдання, що виникають у сфері ІТ-рішень, неможливо. При однакових витратах, якість послуг, що надаються сторонніми виконавцями, які спеціалізується у цій сфері діяльності, як правило, перевершує те, на що здатні штатні співробітники. При цьому слід пам’ятати, що коли керівництво підприємства звертається до сторонніх виконавців ІТ-послуг, їх вартість сплачується однократно, після цього система починає функціонувати самостійно.

До основних переваг ІТ-аутсорсингу слід віднести:

підвищення якості, безпеки і надійності обслуговування IT-інфраструктур;

концентрація на необхідних видах діяльності підприємства;

економія коштів (вартість послуг аутсорсингу набагато нижча, ніж витрати на побудову власної структури; відсутні виплати зобов'язань по відраховуванню податків і внесків із заробітної плати;  винагорода аутсорсера є витратами підприємства і скорочує базу оподаткування);

економія робочого місця (створення власної структури вимагає додаткові площі, оргтехніку, ліцензійне програмне забезпечення та ін.);

мінімізація впливу людського чинника (зовнішнім аутсорсерам немає потреби надавати щорічну відпустку та лікарняні, або враховувати реакцію їх поведінки на зниження зарплатні або звільнення та ін.);

заощадження часу (необхідні інфраструктура, технології і фахівці надаються відразу без втрати часу на підбір персоналу);

гарантована якість (стороння фірма-аутсорсер має в своєму штаті команду висококваліфікованих фахівців і володіє багатим досвідом виконання аналогічних проектів).

А отже, для підвищення ефективності діяльності будь-якого підприємства та його конкурентоспроможності в умовах сучасної економіки його система управління має ґрунтуватися на запровадженні і використанні інформаційних технологій, якість та вартість яких задовольняє умовам господарювання таких підприємств. ІТ-аутсорсинг є надійним сучасним інструментом інформаційних технологій в управлінні підприємством, що володіє широким спектром переваг та є альтернативою необхідності високовартісної перебудови всієї ІТ-інфраструктури підприємства.

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (27.11.2012) | Автор: Христенко С.А.
Переглядів: 612 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz