Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 23:13
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Христенко Л.М., Іванова С.О. Вибір способів підвищення конкурентоспроможності підприємства.

Вибір способів підвищення конкурентоспроможності підприємства

Христенко Л.М., Іванова С.О.

Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля, м. Луганськ,

Україна

 

Конкурентоспроможність підприємства у сучасних ринкових умовах господарювання є запорукою його успіху, прибутковості й процвітання. Методологічно нерозривно пов'язаною з вирішенням проблемного питання щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства є її оцінка як основа формування обґрунтованих висновків про ступінь конкурентоспроможності господарюючого суб'єкта. Вказана оцінка є відправною точкою розробки заходів щодо підвищення конкурентоспроможності підприємства, і одночасно з цим – критерієм результативності цих заходів. Крім того, оцінка конкурентоспроможності підприємства є методологічною основою для аналізу і, як наслідок, виявлення шляхів її підвищення.

Питанням оцінки конкурентоспроможності підприємства, розробці систем оцінювання, підвищення та управління нею присвячено багато наукових праць як авторів дальнього та ближнього зарубіжжя, так і вітчизняних авторів. Одночасно з цим не існує цілісної теоретичної концепції щодо конкурентоспроможності господарюючих суб'єктів, що проявляється, насамперед, у відсутності єдиного загальноприйнятого визначення самої категорії «конкурентоспроможність підприємства», і, як наслідок – наявність багатьох концептуально розрізнених методик оцінювання її стану, аналізу і виявлення резервів підвищення конкурентоспроможності учасників ринкових відносин.

Найважливішими методологічними задачами вирішення проблеми підвищення конкурентоспроможності підприємства є: визначення критеріїв конкурентоспроможності та конкурентних переваг; вибір методів оцінки рівня конкурентоспроможності та способів підвищення конкурентоспроможності [1].

Підвищення конкурентоспроможності підприємства відбувається за допомогою певних способів, застосування яких в управлінні підприємством забезпечує його керованість, цілеспрямованість, відіграє значну роль у процесі розвитку й отриманні його планових результатів.

Спосіб підвищення конкурентоспроможності підприємства – це організована послідовність дій, наслідком виконання яких є позитивні зміни в діяльності підприємства, що забезпечують цільовий контрольований перехід підприємства з поточного стану до майбутнього (більш конкурентоспроможного), який характеризується зміцненням потенціалу підприємства, набуттям нових можливостей, здатністю вирішувати принципово нові завдання або застосовувати нові способи підвищення конкурентоспроможності підприємства.

За результатами наукового дослідження встановлено, що серед існуючих способів підвищення конкурентоспроможності підприємства найбільш розповсюдженими є такі, як: організаційний розвиток, сегментація споживачів підприємства, створення ключових компетенцій, бенчмаркінг, формування системи стосунків із клієнтами, програми управління змінами, тотальне управління якістю, співконкуренція, внутрішні корпоративні проекти, управління знаннями, впровадження системи «бережливе виробництво», франчайзинг. Наявність навіть зазначеної множини способів підвищення конкурентоспроможності підприємства зумовлює необхідність розробки процедури вибору найбільш доцільних із них, які будуть відповідати умовам господарювання певного підприємства, стратегічним установкам його подальшого розвитку.

Вибір способу (або способів) підвищення конкурентоспроможності підприємства повинен забезпечити відповідність спо­собу до умов його використання. При відсутності такої відповідності слід або скоригувати умови використання (прийняти та ре­алізувати комплекс управлінських заходів для забезпечення від­повідних умов) або вибрати інший спосіб.

Застосування будь-якого способу базується на трьох елементах: персонал підприємства (людський чинник, подолання опору змінам, організаційна культура, мотивація), технічне та інформаційне забезпечення (програмне та інформаційне забезпечення, технології обробки інформації, комунікації тощо), процеси та операції. Кожен з цих елементів важливий при застосуванні способів підвищення конкурентоспроможності підприємства.

А отже, існує багато способів підвищення конкурентоспроможності. Представлені способи підвищення конкурентоспроможності підприємства в низці випадків перекликаються. Це пояснюється тим,  що дії всіх способів спрямовані на позитивні зміни в діяльності підприємства. Але при всій схожості дій, що визначають зміст того чи іншого способу, все ж таки способи підвищення конкурентоспроможності різняться між собою – у послідовності виконання дій, їх змістовному наповненні, наслідках, масштабі тощо. Використання кожного із способів підвищення конкурентоспроможності підприємства є результативним тоді, коли вони використовуються у комплексі та за певних умов.

 

Література:

  1. Друкер П. Эффективное управление: / П. Друкер / [пер. с англ.]. – М.: Астрель, 2004. – 284с.

  

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (27.11.2012) | Автор: Христенко Л.М., Іванова С.О.
Переглядів: 536 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz