Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 21:10
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Каркачова О.В., Атанасова К.А. Значення управління прибутком підприємства в сучасних умовах господарювання.

Значення управління прибутком підприємства

в сучасних умовах господарювання

Каркачова О. В, Атанасова К. А.

Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля, Луганськ,

Україна

 

Сучасному етапу розвитку економічних відносин притаманне бурхливе переосмислення сформованих роками стереотипів управління бізнесом. Якщо раніше переважну роль у бізнесі відігравали матеріальні активи, суттєвою була значимість використання передових промислових технологій, ефективного управління активами і пасивами бізнесу на тлі переважних ієрархічних організаційних структур, то в сучасних умовах все актуально "з точністю до навпаки". Переважну роль почали відігравати нематеріальні активи. Сучасне підприємство орієнтується в першу чергу на споживача, розповсюджуються нові мережеві організаційні структури, ведеться пошук найефективніших  методів управління бізнесом.

Процеси управління прибутком підприємства також істотно змінюються, а саме відбувається поділ прав  керівництва підприємства у прийнятті рішень, які виражаються у відділенні структур прийняття рішень від структур контролю; рішень приймаються ключовими менеджерами відповідного центру відповідальності; зростає відповідальність системи оцінки якості роботи менеджера, яка базується на ключових показниках діяльності: у систему управлінського обліку і систему звітів інтегруються як фінансові, так і нефінансові показники.

Отже, фінансові результати діяльності підприємства характеризуються приростом суми власного капіталу(чистих активів), основним джерелом якого є прибуток. Для підприємства прибуток – це стимулююча функція, яка є джерелом матеріального заохочення працівників, завдяки прибутку збільшується виробництво та вирішуються соціальні проблеми на підприємствах.

Прибуток на перший погляд – це дуже проста і водночас найбільш складна категорія ринкової економіки. Прибуток є стрижнем і головною рушійною силою, основним мотивом діяльності підприємств. Але на другий погляд  він є складним, тому що виражає багатовимірність суттєвих сторін ринку, а також багатозначущість чинників впливу, в яких він виступає. Економічна сутність прибутку є однією з надскладних і дискусійних проблем у сучасній економіці [1].

Висока роль прибутку в розвитку підприємства і забезпеченні інтересів його власників і персоналу визначають необхідність ефективного та безперервного управління прибутком. Управління прибутком залежить від цілей та завдань, що постають перед підприємством в короткостроковому періоді й в перспективі, структури і виду виробничо- господарської діяльності, фінансових ризиків підприємства, вибору інструментів управління, за допомогою яких можна добитися поліпшення процесу управляння прибутком [2].

Метою управління прибутком є забезпечення максимізації абсолютної величини чистого прибутку та стабільності його формування в часі за допустимого рівня ризику. Управління прибутком включає в себе такі підсистеми як: управління формуванням прибутку і управління використанням прибутком. До першої підсистеми входить управління доходами та витратами діяльності підприємства. До другої – політика тезаврації прибутку та дивідендна політика [1].  

Управління прибутком на підприємстві в сучасних умовах передбачає вибір певних методів управління . При виборі конкретного методу необхідно враховувати всю різноманітність способів і методів управління. Отже, управління прибутком і відповідно вибір методів управління зумовлює певні результати, які будуть досягнуті за допомогою застосування того або іншого методу. Правомірний буде саме той метод, який приведе до досягнення максимального заданого ефекту, досягнення оптимальних значень критеріїв розвитку підприємства[3].

Таким чином, управління прибутком підприємства це дуже складна та багаторівнева система яка включає в себе: формування та використання прибутку. Для кожної з цих підсистем притаманні свої конкретні цілі, завдання, інструментарій їх досягнення. Процес управління прибутком підприємства базується на визначеному механізмі, який являє собою систему основних елементів, що регулюють процес розробки і реалізації управлінських рішень в області його формування і використання. Ефективність роботи підприємства значною мірою залежить від якості управлінських рішень, що стосуються формуванню прибутку підприємства.

 

Література:

1.     Бланк И.А. Управление прибылью: [учебн.] / И.А. Бланк - К.: Ника-Центр, 1998. - 544 с.

2.     Жданов С. А. Основы теории экономического управления предприятием :  [учебн.] / С.А. Жданов. — М.: Финпресс, 2000. – 384 с.

3.     Проблемы управления прибылью предприятия в рыночных условиях [Электронный ресурс]. - Режим доступа:  http://www.nbuv.gov.ua/Portal/soc_gum/pprbsu/2010_28/10_28_11.pdf

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (01.12.2012) | Автор: Каркачова О. В, Атанасова К. А.
Переглядів: 673 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz