Вітаю Вас Гість | RSS Вівторок
30.04.2024, 01:22
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Богданова М.Ф. Напрями зміцнення іміджу вищого учбового закладу.

Напрями  зміцнення іміджу вищого учбового закладу

М.Ф.Богданова

Студентка кафедри менеджменту та економічної безпеки СНУ ім.Даля

м.Луганськ  Україна

 

            Зараз більшість вищих навчальних закладів у всьому світі стикається зі зменшенням числа студентів та зниженням фінансування. Тому університетам, факультетам і кафедрам необхідно зміцнювати свій імідж в очах споживачів. Імідж учбового закладу – величина не абсолютна, а відносна до іміджів, створюваних іншими вищими навчальними закладами. Що ж потрібно зробити, щоб  зміцнити наявний імідж?

            Для зміцнення іміджу університету необхідно спочатку визначитися з цільовими аудиторіями. Цільова група – сукупність специфічних представників аудиторії, схожих за соціально-демографічними характеристиками, інтересами, платіжною спроможністю [1]. До основних цільових груп університету можна віднести: абітурієнтів та їх батьків, студентів, місцеву владу, інвесторів, конкурентів, партнерів, осіб, які формують громадську думку, професійні асоціації, Міністерство освіти та ін.  

             Роботу зі зміцнення іміджу вищого навчального закладу доцільно розпочинати з поліпшення взаємодії із загальноосвітніми школами регіону. Необхідно відмітити, що в школах, як правило, не ведеться ознайомлення дітей з ринком праці і професіями, які можна здобути у ВНЗ нашої країни, тому виникає питання: звідки ж діти дізнаються про престижні професії та місце їхнього здобуття? Абітурієнти завжди стоять перед складним вибором майбутньої професії та університету, де навчатимуться, саме тому необхідно розповісти про університет, його освітні послуги, переваги. Рекламувати професію і місце її отримання кафедри університету мають заздалегідь, а саме восени, щоб абітурієнти могли визначитися з факультетом та іспитами на ЗНО.

             Необхідним інструментом  для зміцнення іміджу буде організація спеціальних заходів або маркетинг подій: церемонії, презентації, виставки, круглий стіл, олімпіади, конкурси. Спеціальні заходи – це заходи, що проводяться організацією з метою залучення уваги громадськості до самої організації, її діяльності, продуктів і послуг [2].

Церемонії відкриття є спеціальним заходом, що знаменують собою початок чогось нового для університету, це може бути пов'язано з відкриттям нових напрямків навчання. Церемонія відкриття дозволить збільшити популярність, посилити позитивні сторони іміджу університету, зав'язати контакти з державними посадовими особами та партнерами, а також залучити ЗМІ.                                                Презентація – самостійна акція, як правило, спрямована на представлення університету, проекту, послуг. Дуже часто презентація використовується як для внутрішньої, так і для зовнішньої аудиторії, наприклад, для демонстрації стратегічного розвитку закладу. Презентація часто поєднується з іншими спеціальними заходами.  

Наступний спеціальний захід зміцнення існуючого іміджу – численні конференції. Конференція – організоване зібрання цільових груп з метою ознайомлення, обговорення та поширення значимої наукової, ділової, культурної інформації, що надається авторитетними експертами. Конференція, напевно,один із  найдавніших спеціальних заходів, що бере свій початок саме зі стін університету.

         Зміцнення соціального іміджу освітнього закладу на ринку освітніх послуг пов'язано з інформаційними технологіями та створенням  інноваційних методів навчання . Необхідно визнати, що, враховуючи все більший вплив сучасних технологій на формування інформаційного середовища, впровадження комп'ютерних технологій, значно зростає роль Інтернету в пропагуванні освіти. По-перше, за допомогою сайту можна представити візуальні складові іміджу університету – емблему, слоган; це дозволяє транслювати сприятливий імідж. По-друге, сайт є каналом комунікації з громадськістю, і, відтак, є можливість надати широкий спектр інформації, знявши додаткові питання. По-третє, сайт створює умову інтерактивності, а отже, підвищує ймовірність зворотної реакції цільових груп, що дозволяє проаналізувати ставлення відвідувачів сайту до університету , провести соціологічні дослідження і виявити інтереси потенційної аудиторії. Сайт кафедри стає візитною карткою для абітурієнтів, студентів, партнерів, ЗМІ та інших груп громадськості. Дизайн і стиль цих сайтів мають бути не просто офіційними, а орієнтованими на сучасні тенденції в розробці Інтернет-ресурсів. Інтернет-присутність в питанні інформування студентів та позиціонуванні університету, на мій погляд, є одним з перспективних шляхів зміцнення іміджу останнього.

Для того, щоб громадскість дізналася про освітні послуги університету, необхідно залучати ЗМІ. Основне завдання роботи університету зі ЗМІ – забезпечити максимальний обсяг публікацій або радіо-і телепередач, що містять інформацію про діяльність освітнього закладу, а також освітні послуги, і організовані  події, що ним надаються.

Таким чином,  зміцнюючи імідж, університет має змогу привернути до себе увагу, збільшити кількість абітурієнтів і підвищити лояльність споживачів освітніх послуг.

 

                                                                Література    

  1. Піскунова Т.Н. Про формування іміджу освітньої установи / / Джерело. 1997 рік. № 5-6.                                                                                                   
  2. . Джеймс Дж. Ефективний самомаркетінг. Мистецтво створення позитивного образу. М., 1998.        
Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (01.12.2012) | Автор: Богданова М.Ф.
Переглядів: 498 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz