Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 20:11
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.)

Прус Л.Р. ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ СТЕЖЕННЯ ЗА ПЕРЕМІЩЕННЯМ І МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯМ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ...

ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНІЧНИХ ЗАСОБІВ СТЕЖЕННЯ ЗА ПЕРЕМІЩЕННЯМ І МІСЦЕЗНАХОДЖЕННЯМ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ МІЖНАРОДНОГО ПЕРЕВЕЗЕННЯ ЯК МЕТОД ПРОТИДІЇ КОНТРАБАНДІ ТА ПОРУШЕННЯ МИТНИХ ПРАВИЛ

Прус Л.Р.

Державний науково-дослідний інститут митної справи

 

Підвищення рівня ефективності та результативності боротьби з контрабандою - не тільки питання надходжень до бюджету, а й передумова для створення рівних конкурентних умов для ведення бізнесу в Україні. Одним з надійних методів запобігання та протидії контрабанді, боротьби з порушеннями митних правил сьогодні є системи електронного моніторингу товарів і вантажів, які раціонально поєднують можливості традиційних систем пломбування за допомогою механічних запірно-пломбувальних пристроїв з технологіями електронного дистанційного контролю різних параметрів транспортних засобів та вантажів за допомогою датчиків (розпломбовування, температури, ударів, вібрацій), супутникової навігації та позиціонування (ГЛОНАСС/GPS), мобільного зв'язку та інтернет-платформ. Інтелектуальні пломбувальні комплекси, які крім функцій індикації втручання все більше охоплюють функції моніторингу збереженості та місцезнаходження вантажів, сприяють вирішенню логістичних завдань при маршрутизації вантажопотоку.

Електронна пломба реєструє дату встановлення і розпломбовування. Такі пломби забезпечують дистанційну сигналізацію розпломбовування, а також унікальну ідентифікацію вантажів і різних процесів і процедур, які з ними виконуються (наприклад - проведення митного огляду). Застосування електронного пломбування для контролю товарів, що ввозяться на територію країни автомобільним транспортом, мають допуск митного органу до перевезення вантажів під митним забезпеченням, дозволить значно підвищити контроль за маршрутом і терміном доставки, скоротити час митного оформлення на кордоні, скоротити витрати на митне забезпечення.

Перевагою даного методу є глобальність місцевизначення, що дозволяє застосовувати його практично на будь-яких територіях і трасах будь-якої протяжності, хороша точність, можливість визначити положення об'єкту прямо на карті місцевості, здатність визначити не тільки координати, але й висоту, швидкість і напрямок руху об'єкта, високий ступінь сумісності з автоматизованими системами обробки інформації.

В Україні у лютому 2013 року митними органами започатковано використання електронних замків з інформаційно-телекомунікаційною функцією GPS - GSM навігації, що дозволить українським митникам дистанційно відстежувати рух транзитних та імпортованих вантажів територією України.

Порядок використання електронних замків з функцією GPS - GSM навігації встановлено наказом Міністерства фінансів України від 03 грудня 2012 року № 1266 [1]. У ньому визначено, що електронний замок з інформаційно-телекомунікаційною функцією GPS - GSM навігації (далі – електронний замок) це багаторазовий інформаційно-телекомунікаційний засіб, який застосовується для забезпечення ідентифікації товарів під час здійснення їх переміщення митною територією України та є складовою частиною системи захисту транзитних переміщень.

Електронний замок обладнаний електронним блоком, за допомогою якого інформація про переміщення товару та закриття/відкриття замка передається за протоколами GPS - GSM зв'язку через оператора мобільного зв'язку та мережу Інтернет (з використанням виділеного каналу передачі даних) до відділу «Моніторинговий центр» Департаменту боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Державної митної служби України.

Після проведення митного контролю та оформлення товарів співробітник митного органу безкоштовно встановлює електронний замок на транспортний засіб або його частину (контейнер, цистерну, інше пристосування), в якому безпосередньо перевозяться товари. При цьому пакет товаросупровідних документів разом з митною декларацією та ключем від електронного замка надаються перевізнику для пред'явлення на митниці призначення.

Для контролю за переміщенням товарів і транспортних засобів інформація про серійний номер замка обов’язково вноситься до програмно-інформаційного комплексу та в режимі реального часу передається до Моніторингового центру. У випадку надходження повідомлення про відкриття електронного замку або зникнення сигналу під час прямування транспортного засобу митною територією України інформація негайно передається на митницю відправлення та митницю, у зоні діяльності якої зафіксовано порушення. Фахівці останньої встановлюють місцезнаходження транспортного засобу.

Після прибуття вантажу на митницю призначення замок з вантажного відсіку транспортного засобу знімається, звіряється його номер із занесеним до програмно-інформаційного комплексу, до якого також вноситься інформація про його зняття. Після цього переміщення знімається з контролю.

 Рішення щодо застосування електронного замку приймаються керівником митного органу відправлення або уповноваженою ним особою на підставі результатів застосування системи управління ризиками. Електронні замки безоплатно встановлюються додатково до інших видів митного забезпечення, що використовуються митними органами України. Електронні замки накладаються на транспортний засіб або частину транспортного засобу (контейнер, цистерну, інше пристосування), у якому безпосередньо переміщуються товари.

Для здійснення контролю за переміщенням товарів, транспортних засобів комерційного призначення і виявлення фактів їх недоставки до митниці призначення використовується Єдина автоматизована інформаційна система митних органів України (далі - ЄАІС).

Контроль за переміщенням електронного замку між митницями покладається на спеціалізований митний орган, який забезпечує впровадження та розвиток інформаційно-телекомунікаційних технологій у державній митній справі та ведення митної статистики.

Запроваджуватиметься система використання електронних замків у два етапи: на першому етапі електронні замки будуть встановлюватись на 5% транспортних засобів, які визначатимуться автоматизованою системою управління ризиками. Передбачається, що на першому етапі буде витрачено 15 млн. грн., при цьому вартість 1 замка складає 3 тис. 114 грн. [2]. Під контроль автоматично потрапляють сумнівні вантажі та перевізники, які раніше вже допускали порушення митних правил; на другому етапі реалізації проекту GPS-міткою на кордоні будуть укомплектовуватись всі транспортні засоби, що ввозять товари в Україну, в т.ч. транзитом.

 

Література

1. Про затвердження Порядку використання електронних замків з функцією GPS - GSM навігації [Електронний ресурс] : наказ [затв. Міністерством фінансів України від 03 грудня 2012 року № 1266] // Режим доступу: http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/z2110-12

2. На пункті пропуску «Гоптівка-Нєхотєєвка» презентовано систему GPS-пристрою для вантажних автомобілів // http://www.oblrada.kharkov.ua/uk/news/na-punkti-propusku-hoptivka-nyehotyeyevka-prezentovano-systemu-gps-prystroyu-dlya-7285.html

 

Категорія: 2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) | Додав: EME (02.04.2013) | Автор: Прус Л.Р.
Переглядів: 514 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz