Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 20:03
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.)

Молдавану А.А. ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА.

ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ОБЛІКОВОЇ ПОЛІТИКИ ПІДПРИЄМСТВА

Молдавану А.А.

ДВНЗ «Національний гірничий університет», м. Дніпропетровськ

Формування ринкової економіки, наявність різних форм власності, розширення міжнародних економічних зв'язків українських підприємців є основою для впровадження в організацію бухгалтерського обліку облікової політики, яку підприємство визначає самостійно,  тобто передбачає вибір методів обліку амортизації основних засобів, запасів, розподілу накладних витрат тощо, якщо П(С)БО надають можливість такого вибору.
Облікова політика - це сукупність принципів, методів і процедур, що використовуються підприємством для складання та подання фінансової звітності, тобто це вибір самим підприємством певних і конкретних методик, форми і техніки ведення бухгалтерського обліку, виходячи з діючих нормативних актів і особливостей діяльності підприємства.
Даний термін походить від дослівного перекладу англійського словосполучення "accounting policies". Розкриття його наведено в ст.1 Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність” у п.3 П(С)БО 1 ”Загальні вимоги до фінансової звітності” як сукупності принципів, методів і процедур, що виконуються підприємством для складання й подання фінансової звітності. 

Питання дослідження визначення суті та порядку формування облікової політики , її основних принципів та методів займалися такі відомі фахівці у галузі економіки, як Ф.Ф. Бутинець, О.М. Ганяйло, С.Ф. Голов, А.Г. Загородній, М.Т. Левочок, Л.В. Чижевська та інші. У працях цих вчених розкриваються проблеми формування облікової політики, основних аспектів її реалізації в практичній діяльності підприємства.

Формування облікової політики підприємства здійснюється головним бухгалтером і затверджується наказом або розпорядженням керівника. Облікова політика, як складова частина фінансової звітності повинна розроблятися кожним підприємством, що зареєстроване у встановленому законодавством порядку.

У міжнародній практиці зміст і порядок формування облікової політики регулюють різні органи. Для США ними є SEC і FASB, Рада з розроблення стандартів національного обліку (галузева), Центр транснаціональних корпорацій, Державний департамент постачання і податків, Національна асоціація бухгалтерів. Кожна з цих організацій відіграє певну роль, має свою структуру і відстоює власну позицію у вирішенні питань формування облікової політики.

У процесі розробки облікової політики конкретним підприємством найбільш важливими є такі основні фактори:

- форма власності та організаційно-правова структура підприємства;

- галузеві особливості, які й визначають вид діяльності та зумовлюють технологічно-організаційні умови роботи;

- обсяг діяльності, кількість працівників, номенклатура продукції та ін.;

- відносини з податковою системою, наявність пільг та умови їх одержання;

- умови постачання та збуту продукції; матеріальна база та рівень забезпечення кваліфікованими обліковими працівниками.
  Фомування облікової політики – це складний і багатогранний процес. Основні проблеми, що стосуються побудови раціональної та ефективної облікової політики, можна сформулювати, як:

- Вибір інформаційної бази для побудови облікової політики;

- визначення користувачів облікової політики;

- обґрунтування факторів впливу, що виникають при складанні облікової політики;

- узагальнення сфери застосування облікової політики.

Отже, сукупність можливих принципів і опис методичних прийомів формують загальний інструментарій фінансового обліку – облікову політику.  Визнано, що облікова політика підприємства є тим важливим засобом, завдяки якому існує можливість розумного поєднання державного регулювання і власної ініціативи підприємства щодо ведення бухгалтерського обліку. Деякі дослідники доводять, що, термін "облікова політика підприємства" не зовсім точно відображає суть явища. Однак на даний час цей термін є загальноприйнятим і використовується в законодавчих та нормативних актах.

Облікова політика повинна обиратися підприємством чітко, якісно і обдумано. Адже вдало вибрана підприємством облікова політика дає  йому можливість ефективно здійснювати свою господарську діяльність.

Література

1. Бутинець Ф.Ф. Фінансовий і бухгалтерський облік: ПП "Рута", 2009. - 919 с.

2. Закон України „Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні” № 996-XIV від 16 липня 1999 року зі змінами та доповненнями.

 

           

Категорія: 2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) | Додав: EME (08.04.2013) | Автор: Молдавану А.А.
Переглядів: 585 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz