Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 10:31
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Високоленко А.Г. План як основний шлях підвищення управління якістю продукції

План як основний шлях підвищення управління якістю продукції

А. Г. Високоленко

Східноукраїнський  національний університет імені Володимира Даля, м Луганськ, Україна

Якість продукції є одним з найважливіших критеріїв діяльності будь-якого підприємства.  На даний момент саме висока якість продукції служить головним фактором успіху та запорукою її конкурентоспроможності. У сучасних умовах розвитку економіки України вельми актуальними є питання рівня якості вітчизняної продукції.

Під якістю розуміється ступінь, до якого сукупність власних характеристик продукції процесу або системи задовольняє сформульованим вимогам загальнозрозумілим і обов'язковим. У свою чергу під управлінням якістю продукції розуміють постійний, планомірний, цілеспрямований процес впливу на всіх рівнях на фактори та умови, котрі забезпечують створення продукції оптимальної якості і повноцінне її використання.

 Перед Вітчизняними підприємствами постійно постають питання підвищення управління якістю продукції. Підвищення якості продукції надає різнобічний вплив на виробництво і репутацію підприємства, оскільки:

сприяє збільшенню продуктивності суспільної праці, темпів науково-технічного прогресу і функціонального розподілу виробничих потужностей;

забезпечує найбільш повне задоволення попиту споживачів, збільшення конкурентоспроможності на ринку збуту, формування економічно надійного іміджу підприємства;

впливає на ефективне використання основних фондів, економію праці і ресурсів.

Для підвищення якості продукції необхідна не лише матеріальна база та кваліфікований персонал, але й системний підхід до питань підвищення якості продукції. До основних шляхів підвищення управління якістю продукції на вітчизняних підприємствах слід віднести наступні:

використання сучасних досягнень науки та техніки в процесі проектування виробів;

впровадження новітньої технології виробництва і суворе дотримання технологічної дисципліни;

орієнтація на світові стандарти ISO, адже саме стандарти й технічні умови відображують сучасні вимоги споживачів до технічного рівня;

поліпшення стандартизації як головного інструменту фіксації та забезпечення заданого рівня якості;

збільшення випуску сертифікованої продукції;

запровадження сучасних форм та методів організації виробництва та управління;

удосконалення методів контролю й розвиток масового самоконтролю на всіх стадіях виготовлення продукції;

використання ефективної мотивації праці всіх категорій персоналу підприємства;

покращення заходів щодо застосування узгодженої системи прогнозування та планування необхідного рівня якості виробів[2, c. 84].

Одним з важливих процесів формування шляхів підвищення управління якістю продукції на підприємстві є планування. Під плануванням якості продукції розуміється встановлення обґрунтованих завдань з її випуску з необхідними значеннями показників якості на даний момент або протягом заданого інтервалу часу.

Планування підвищення якості повинне спиратися на науково обґрунтоване прогнозування потреб внутрішнього та зовнішнього ринку. При цьому важливе місце у складанні планів підвищення якості набувають використання даних про результати експлуатації продукції та аналіз інформації про фактичний рівень якості. Основні етапи планування шляхів підвищення управління якістю надано на рис. 1.

Розробка успішного планування якості продукції на виробничому підприємстві є однією з необхідних умов для підвищення продуктивності праці, а, отже, підвищення прибутку на підприємстві в цілому.

Для того, щоб правильно обґрунтувати план підвищення якості потрібно використовувати дані про результати експлуатації продукції, узагальнювати та аналізувати інформацію про фактичний рівень її якості. Плани щодо якості продукції повинні бути забезпечені необхідними матеріальними, фінансовими та трудовими ресурсами, а планові показники і заходи з підвищення якості обґрунтовані розрахунками економічної ефективності.



Для збереження позицій на ринку й підтримки конкурентоспроможності підприємства повинні постійно покращувати якість продукції. Донедавна вважалось, що з підвищенням якості зростають і витрати, проте ефективне планування дозволить знизити рівень витрат на виробництво продукції, не знижуючи її якості.  Якщо розумно спланувати шляхи покращення якості продукції, підприємство може займати провідне місце на ринку збуту, тим самим отримувати більший прибуток, та забезпечувати високий рівень якості вітчизняної продукції.

 

Література:

1.                        ДСТУ ISO 9000-2001.Система управління якістю. Основні положення та словник. К.: Держстандарт України, 2001. – С. 32.

2.                        Гуткевич С. О. Ефективність функціонування системи менеджменту якості на підприємстві з позицій попроцесного підходу / С. О. Гуткевич, О. В. Кравченко // Актуальні проблеми економіки – 2006. – №3 (57) – С. 75 – 84

3.                        Апілат О. В. Підвищення якості послуг в туризмі : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. екон. наук : спец. 08.07.05 «Економіка торгівлі та послуг» / О. В. Апілат– Харків, 2001 – 16 с.

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (06.12.2013) | Автор: Високоленко А.Г.
Переглядів: 493 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz