Вітаю Вас Гість | RSS Неділя
28.04.2024, 23:15
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Ткаченко Н.Е. Про умови забезпечення лояльності персоналу підприємства

Про умови забезпечення лояльності персоналу підприємства

Н.Е. Ткаченко

Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля,

М. Луганськ, Україна

 

Будь-яке підприємство, що прагне успішно розвиватися в довгостроковій перспективі, повинне піклуватися про лояльність свого персоналу. Лояльна поведінка персоналу  характеризується  позитивним настроєм на роботу, доброзичливим відношенням до підприємства, і готовністю виконувати свою роботу найкращим чином. Тому, лояльність персоналу є додатковою конкурентною перевагою підприємства.

Важливого значення у забезпеченні лояльності персоналу відіграє організаційна культура. Так, найбільш високим рівнем характеризується такий вид лояльності як "лояльність на рівні цінностей і переконань”[1]. Сутність даного виду лояльності характеризується тим, що людина ідентифікує себе з підприємством, представляє себе і підприємство як єдине ціле, а свої цінності не відокремлює від цінностей підприємства.

Забезпечення відношення до підприємства на рівні цінностей і переконань, багато в чому залежить від того, наскільки культура працівників відповідає прийнятим на підприємстві цінностям. Якщо працівник сприймає цінності підприємства, схвалює їх, розділяє місію підприємства, його цілі – це позитивно відображається на лояльності персоналу. Тому, важливою умовою забезпечення лояльності персоналу є відповідність цінностей працівників вимогам організаційної культури підприємства.

Cлід зауважити, що в для організаційної культури різних типів набір цінностей відрізняється, що безумовно необхідно ураховувати керівникам при визначенні умов забезпечення лояльності персоналу. Для  визначення умов забезпечення лояльності персоналу підприємства покладено відому типологію К. Камерона та Р. Куінна, в якій розглядається чотири типи організаційних культур: ієрархічна, кланова, ринкова, адхократична [1, 2].

Так, ієрархічна організаційна культура характеризується відданим і неухильним дотриманням всіх правил, інструкцій, регламентів і норм. Такий тип культури називають також бюрократичним. Діями працівників управляють процедури. Інтегруючу функцію виконує суворо сформульована офіційна політика організації. Відповідно, лояльний працівник в умовах даної культури не порушує дисципліну, діє відповідно до інструкцій, виконує завдання в строк, не висуває непотрібних ініціатив, поважає владу і підкоряється їй беззаперечно, не обурюється і з розумінням сприймає будь-які процедури контролю.

Організаційна культура кланового типу характеризує організації сімейного типу, яким властиві висока згуртованість, прихильність співробітників до єдиних цінностей, турбота про працівників і увага до індивідуальності. Лояльність такої культури заснована на взаємостосунках, що передбачають відчуття спільності, сімейності, причетності радощам і бідам іншої людини, співучасті і згуртованості. Лояльність персоналу даної культури заснована на його здатності відчувати і проявляти істинну відданість і вірність компанії незалежно від її успіхів і невдач, повністю розділяти її долю і робити все можливе для її процвітання.

Організаційна культура ринкового типу передбачає, що  співробітники глибоко розділяють ринкові цінності і орієнтири. Основну увагу зосереджено на роботі з клієнтами, а критеріями успіху є прибуток, досягнення конкурентоспроможності. Шлях до досягнення продуктивності в такій організації – це чітко поставлена ​​мета і агресивна стратегія. Лояльним буде співробітник, який піклується про зростання конкурентоспроможності, якнайкраще задоволення споживачів і підвищення прибутку компанії. В умовах такої культури важливими стають такі якості працівників, як обачність, самовпевненість, напористість, заповзятливість.

В умовах адхократичної культури заохочується ініціатива і свобода працівників, що узгоджується з найважливішим прагненням організації завжди бути на передньому рубежі. Лояльний співробітник в організації з адхократичною культурою – це творець, новатор, охочий бути скрізь і завжди першим, що має жадання до винаходів і відкриттів, здатний ризикувати для завоювання передових позицій. Чим більше співробітники відчуватимуть, що від їх діяльності залежить майбутнє їх організації, тим відданіше і більш лояльно будуть вони ставитися до неї.

Надання впливу на лояльність персоналу підприємства представляється можливим здійснювати за умови формулювання набору цінностей у відповідності до типу організаційної культури підприємства.  Сформований набір цінностей представляється доцільним прописати у корпоративному кодексі підприємства та основних положеннях, що стосуються вимог до персоналу і використовувати як при відборі персоналу, так і в подальшому, в управлінні персоналом підприємства.

 

Література

1. Соломанидина Т.О. Организационная культура компании: учеб. пособие/ Т.О. Соломанидина. – М.: ИНФРА-М, 2007. – 624 с.

2. К. Камерон, Р. Куинн Диагностика и изменение организационной культуры/ К. Камерон, Р. Куинн. – Питер, 2001. – 320 с.

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (16.12.2013) | Автор: Ткаченко Н.Е.
Переглядів: 559 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz