Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 04:12
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Салогубова В.М., Рубежанська Ю.О., Тучіна Ю.С. Маркетинг як інтегрована функція менеджменту

Маркетинг як  інтегрована функція менеджменту

В.М. Салогубова, Ю.О. Рубежанська, Ю.С. Тучіна

Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля

 

Метою даного дослідження є визначення сутності маркетингу як  цілісної системи  в менеджменті.

 При певній насиченості товарного ринку на питання якого типу і якості товар треба виробляти фірмі, кому, як і де товар продавати, щоб його купили, з великою ймовірністю може відповісти тільки маркетинг. Так, маркетинг - це система управління, регулювання і вивчення ринку.

Маркетинг розуміється сьогодні як вираження орієнтованого на ринок управлінського стилю мислення, для якого характерні творчі, систематичні та нерідко агресивні підходи. Таким чином, поряд з терміном "маркетинг" починає з'являтися дієслово "управляти".

Поряд з функціями збуту, реклами, розподілу і ціноутворення у сфері маркетингової діяльності виділилася і сформувалася інтегруюча функція маркетингу - управління всією системою маркетингу на кожному ієрархічному рівні функціонування економіки.

Маркетинг – це інтегрована функція менеджменту, що перетворює потреби покупця в доходи підприємства. Маркетинг на підприємстві - лише частина менеджменту і якщо не будуть здійснюватися всі інші функції (управління виробництвом, розробкою нових виробів, кадрами і т. д.), маркетинг даремний. Маркетинг ж, як складна система, сам потребує в управлінні та, отже, необхідно виділити особливу функцію управління, яка займає важливе місце в менеджменті: маркетинговий менеджмент - це одночасно і функція і процес менеджменту [1].

Маркетинг-менеджмент виступає філософією і засобом інтенсифікації маркетингової діяльності, основною метою якої є не просто збут і стимулювання продажів, а керування попитом. Одночасно маркетинг-менеджмент являє собою цілеспрямовану діяльність, пов'язану з процесом забезпечення стійких конкурентних переваг підприємства на ринку, який включає такі стадії, як аналіз навколишнього середовища, ситуаційний аналіз і прогноз ринку і можливостей потенціалу організації, розробка цілей і стратегій поведінки на ринку, планування маркетингових цілей і тактики поведінки організації в конкретно сформованій ситуації, розробка плану комплексу «маркетинг-мікс», здійснення цього плану, тобто організація, управління, контроль за реалізацією маркетингових заходів і оцінку результатів маркетингової діяльності [2].

Термін "маркетинговий менеджмент" або "маркетинг-менеджмент" необхідно розглядати в широкому сенсі та у вузькому. У широкому сенсі маркетинговий менеджмент або "управління маркетингом" означає: широкий комплекс заходів стратегічного і тактичного характеру, спрямований на ефективне здійснення ринкової поведінки фірми і досягнення її основної мети: забезпечення стійкого і всебічного успіху у споживачів товарів і послуг фірми при нормальній прибутковості і прибутковості її основної діяльності.

Ефективно «управляти маркетингом» можна таким чином:

1. Вірно поставити цілі маркетингу, тобто так, щоб оптимально пов'язати можливості ринкової ситуації та науково-виробничий, збутовий і сервісний потенціал фірми.

2. Своєчасно проводити оперативне втручання в хід маркетингових процесів у зв'язку з мінливими обставинами і ситуацією.

3. Правильно спланувати всі заходи маркетингу та ефективно організувати їх здійснення для досягнення зазначених цілей. І якщо, виводячи на ринок новий товар, ми запізнилися з рекламною кампанією, то на мові управління це означає низьку «якість планування маркетингу».

4. Стимулювати ефективну роботу всього персоналу, зайнятого в маркетингу для отримання максимальної творчої віддачі.

5. Ефективно контролювати і на основі цих даних аналізувати і оцінювати весь хід маркетингу у фірмі, готуючи необхідні корективи цілей, засобів і методів маркетингу на майбутнє [1].

Отже, маркетинг-менеджмент – це управлінська діяльність, пов'язана із здійсненням планування, організації, координації, контролю, аудиту та стимулювання заходів з інтенсифікації процесу формування та відтворення попиту на товари і послуги, збільшення прибутку.

 

Література

1.                          Менеджмент организаций.  Киржнер Л.А., Киенко Л.П. М.: 2009. –  688 с.;

2.                        Концепция маркетингового менеджмента . [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://knowledge.allbest.ru;

 

 

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (16.12.2013) | Автор: Салогубова В.М., Рубежанська Ю.О.
Переглядів: 447 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz