Маркетинг як
інтегрована функція менеджменту
В.М. Салогубова, Ю.О. Рубежанська, Ю.С. Тучіна
Східноукраїнський
національний університет ім. В.Даля
Метою даного дослідження є визначення сутності маркетингу як цілісної системи в менеджменті.
При певній насиченості товарного
ринку на питання якого типу і якості товар треба виробляти фірмі, кому, як і де
товар продавати, щоб його купили, з великою ймовірністю може відповісти тільки
маркетинг. Так, маркетинг - це система управління, регулювання і вивчення ринку.
Маркетинг розуміється сьогодні як вираження орієнтованого на ринок
управлінського стилю мислення, для якого характерні творчі, систематичні та нерідко
агресивні підходи. Таким чином, поряд з терміном "маркетинг" починає
з'являтися дієслово "управляти".
Поряд з функціями збуту, реклами, розподілу і ціноутворення у сфері
маркетингової діяльності виділилася і сформувалася інтегруюча функція
маркетингу - управління всією системою маркетингу на кожному ієрархічному рівні
функціонування економіки.
Маркетинг – це інтегрована функція менеджменту, що перетворює потреби
покупця в доходи підприємства. Маркетинг на підприємстві - лише частина менеджменту і якщо не будуть
здійснюватися всі інші функції (управління виробництвом, розробкою нових
виробів, кадрами і т. д.), маркетинг даремний. Маркетинг ж, як складна система,
сам потребує в управлінні та, отже, необхідно виділити особливу функцію
управління, яка займає важливе місце в менеджменті: маркетинговий менеджмент -
це одночасно і функція і процес менеджменту [1].
Маркетинг-менеджмент виступає філософією і засобом інтенсифікації
маркетингової діяльності, основною метою якої є не просто збут і стимулювання
продажів, а керування попитом. Одночасно маркетинг-менеджмент являє собою
цілеспрямовану діяльність, пов'язану з процесом забезпечення стійких
конкурентних переваг підприємства на ринку, який включає такі стадії, як аналіз
навколишнього середовища, ситуаційний аналіз і прогноз ринку і можливостей
потенціалу організації, розробка цілей і стратегій поведінки на ринку, планування
маркетингових цілей і тактики поведінки організації в конкретно сформованій
ситуації, розробка плану комплексу «маркетинг-мікс», здійснення цього плану,
тобто організація, управління, контроль за реалізацією маркетингових заходів і
оцінку результатів маркетингової діяльності [2].
Термін "маркетинговий менеджмент" або
"маркетинг-менеджмент" необхідно розглядати в широкому сенсі та у
вузькому. У широкому сенсі маркетинговий менеджмент або "управління
маркетингом" означає: широкий комплекс заходів стратегічного і тактичного
характеру, спрямований на ефективне здійснення ринкової поведінки фірми і
досягнення її основної мети: забезпечення стійкого і всебічного успіху у
споживачів товарів і послуг фірми при нормальній прибутковості і прибутковості
її основної діяльності.
Ефективно «управляти маркетингом» можна таким чином:
1. Вірно поставити цілі маркетингу, тобто так, щоб оптимально пов'язати
можливості ринкової ситуації та науково-виробничий, збутовий і сервісний
потенціал фірми.
2. Своєчасно проводити оперативне втручання в хід маркетингових процесів у
зв'язку з мінливими обставинами і ситуацією.
3. Правильно спланувати всі заходи маркетингу та ефективно організувати їх
здійснення для досягнення зазначених цілей. І якщо, виводячи на ринок новий
товар, ми запізнилися з рекламною кампанією, то на мові управління це означає
низьку «якість планування маркетингу».
4. Стимулювати ефективну роботу всього персоналу, зайнятого в маркетингу
для отримання максимальної творчої віддачі.
5. Ефективно контролювати і на основі цих даних аналізувати і оцінювати
весь хід маркетингу у фірмі, готуючи необхідні корективи цілей, засобів і
методів маркетингу на майбутнє [1].
Отже, маркетинг-менеджмент – це управлінська діяльність, пов'язана із
здійсненням планування, організації, координації, контролю, аудиту та
стимулювання заходів з інтенсифікації процесу формування та відтворення попиту
на товари і послуги, збільшення прибутку.
Література
1.
Менеджмент организаций. Киржнер Л.А., Киенко Л.П. М.: 2009. – 688 с.;
2.
Концепция
маркетингового менеджмента . [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://knowledge.allbest.ru;
|