Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 10:42
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Салогубова В.М., Пятніцькова А.О., Бабенко К.В. Маркетинг у системі менеджменту

Маркетинг у системі менеджменту

В.М. Салогубова, А.О. Пятніцькова, К.В. Бабенко

Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля

 

Маркетинг є процес планування і втілення задуму, ціноутворення, просування і реалізації ідей, продукції і послуг за допомогою обміну, що задовольняє цілям окремих осіб і організацій. Необхідною ланкою системи управління підприємств є маркетингова діяльність. Саме вона забезпечує підприємству необхідний збут виробленої продукції, що наполовину є запорукою успішного його функціонування. Від ефективності маркетингової діяльності безпосередньо залежить ефективність роботи всього підприємства.

У сучасних ринкових умовах маркетингова діяльність набуває все більшого значення. На великих підприємствах відділи маркетингу займають центральне місце в структурі підприємства й займаються оцінкою функціональних зон організації з метою виявлення її переваг і недоліків та визначення найбільш перспективних напрямків розвитку [1].

Маркетингова діяльність у менеджменті реалізується в декількох сферах:

1. Частка ринку і конкурентоспроможність. Частка ринку безпосередньо залежить від роботи маркетологів так як вони досліджують купівельні потреби і визначають межі, в яких організація зможе їх задовольнити.

2. Різноманіття і якість асортименту товарів. У процесі маркетингової діяльності визначається ступінь необхідності диверсифікації виробництва з урахуванням потреб ринку і можливостей підприємства. Чим більше різноманітних товарів випускається, тим вище витрати підприємства, але менше загальні ризики підприємницької діяльності.

3. Ринкова демографічна статистика дозволяє підприємству виділити найбільш значущі для нього групи покупців за віковим складом, статтю та віросповіданням.

Даний процес необхідний, так як їх потреби неоднакові та вимагають особливої ​​уваги при виході підприємства на певний сегмент ринку.

4. Ринкові дослідження і розробки мають особливе значення для організації, так як попит на товар поступово знижується у зв'язку з насиченням ринку. Для того щоб підприємство не втратило свого місця на ринку, йому необхідно постійно вивчати потенційний попит і вдосконалювати свої товари.

5. Передпродажне і післяпродажне обслуговування. Якість обслуговування клієнтів найчастіше надає більший вплив на обсяг збуту ніж всі інші характеристики товарів. Високий рівень обслуговування дозволяє підприємству встановлювати високі ціни на товар, незважаючи  на загрозу зниження споживацького попиту.

6. Ефективний збут, реклама і просування товару. Вміння представити та просунути товар є необхідним у ринкових умовах, коли на ньому працює відразу кілька конкурентів, тому координація інтегрованих маркетингових комунікацій є суттєвою управлінською функцією.

7. Прибуток від діяльності підприємства є основним показником ефективності. Безперервний контроль за прибутком від різних товарів (послуг) є головним показником при аналізі функцій маркетингу. Основний дохід приносять 20 % покупців (активні користувачі –  "важка половина " ). Для некомерційних організацій результативність діяльності визначається ефективністю виконуваних операцій.

Маркетингова діяльність в системі менеджменту займає одне з провідних місць [2]. Маркетинг є невід’ємним від менеджменту. Сучасний менеджмент, керуючи становищем і діяльністю фірми в зовнішньому середовищі, неминуче реалізує маркетинговий підхід, що може бути зрозумілий, насамперед, як ринково орієнтована система управління. Це не управління виробництвом, фінансами чи персоналом, і, навіть, не система внутрішньофірмового управління. Це управління фірмою з орієнтацією на запити ринку і вплив на навколишнє ринкове середовище та його елементи, без чого неможливий ринковий успіх [3].

 

Література

1. А.А. Цыренова Менеджмент: Учебно-методическое пособие – Улан-Удэ: Издательство ВСГТУ, 2006. – 114 с.

2. Дружинина Н.Г. «Менеджмент. Шпаргалка» М: Окей-книга, 2009. – 96 с.

3. А.П. Панкрухин «Маркетинг. Учебник»  М.: ИКФ Омега-Л,
2002. – 656 с.

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (16.12.2013) | Автор: Салогубова В.М., Пятніцькова А.О.
Переглядів: 479 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz