Вітаю Вас Гість | RSS Понеділок
29.04.2024, 03:20
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Христенко Л.М., Кайдаш А.Д. Підвищення конкурентоспроможності підприємства за рахунок запровадження аутсорсингу

Підвищення конкурентоспроможності підприємства за рахунок запровадження аутсорсингу

Христенко Л.М., Кайдаш А.Д.

Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля, Луганськ,

 

У сучасних ринкових умовах підприємству неможливо досягти належного рівня фінансової стійкості та стабільного розвитку, якщо не виробляти відповідну стратегію, не накопичувати інформацію про перспективи, можливості і конкурентні переваги підприємства, про стан цільових ринків, не аналізувати вплив конкурентів на результати діяльності підприємства, не оцінювати рівень своєї конкурентоспроможності. У наукових джерелах літератури  конкурентоспроможність, частіше за все, визначається як комплексна характеристика, заснована на аналізі різних аспектів операційної діяльності, що дозволяє визначити сильні сторони підприємства в конкурентній боротьбі і знайти способи досягнення переваг над конкурентами. Конкурентоспроможність підприємства багато в чому залежить від того, наскільки підприємство може пристосуватися до мінливих зовнішніх умов. Високий її рівень досягається при тривалому і бездоганному функціонуванні підприємства на відповідному ринку. Конкурентоспроможності притаманні як внутрішні, так і зовнішні властивості. Проте переважають останні, оскільки підприємство функціонує у системі макро- та мікросередовища, що сфор­мувалося в межах тієї чи іншої галузі. Для того, щоб підприємство було здатним змагатися на рівні із серйозними конкурентами, необхідно сконцентрувати усі ресурси і зусилля підприємства на процесах, які визначають конкурентоспроможність, перш за все, продукції та підприємства в цілому. А отже, основний пошук джерел підвищення конку­рентоспроможності потрібно здійснювати поза під­приємством.

Розповсюдженими зовнішніми інструментами підвищення конкурентоспроможності підприємства є встановлення міцних бізнес-зв'язків з існуючими постачальниками ресурсів та споживачами продукції, пошук нових постачальників та споживачів, укладання угод із конкурентами, пошук фінансових установ з більш вигідними умовами кредитування та ін.

Одним із сучасних інструментів забезпечення конкурентних переваг підприємства задля підвищення його конкурентоспроможності є аутсорсинг як форма співпраці між підприємствами (юридичними особами), коли незалежний зовнішній виконавець (аутсорсер) залучає та використовує матеріальні та нематеріальні ресурси для організації та виконання окремих бізнес-процесів (бізнес-функцій) замовника згідно з його інтересами та відповідно до його вимог, на безризиковій оплатній довгостроковій основі. Як складна категорія аутсорсинг поєднує у собі економічні, управлінські, організаційні та підприємницькі аспекти.

Передача функцій або видів діяльності у зовнішнє виконання являє собою комплексну міру, спрямовану на підвищення якості продукції (виконуваних робіт або послуг), економічних результатів діяльності підприємства, і, як наслідок, його конкурентоспроможності. Водночас, підтримка рівня конкурентоспроможності продукції (робіт, послуг) і, відповідно, темпів зростання економічної ефективності діяльності підприємства пов'язані зі збільшенням і покращенням якості конкурентного потенціалу як можливості зберігати і підвищувати рівень конкурентоспроможності підприємства в перспективі.

Аутсорсинг як інструмент зовнішнього виконання переданими бізнес-процесами або бізнес-функціями, спрямований не тільки на підвищення ефективності здійснюваних в його рамках операцій, але і створення нових ключових факторів успіху – конкурентних переваг. Конкурентні переваги створюються за рахунок можливості утримання масштабів діяльності підприємства, скорочення різних видів  витрат, залучення висококваліфікованих кадрів і, як наслідок, уникнення необхідності підготовки власних кадрів, прискорення виведення продукції на ринок, забезпечення своєчасного випуску питомих обсягів продукції, можливість швидко реагувати на зміни вимог ринку та ін. Завдяки запровадженню аутсорсингу керівництво отримує можливість сконцентрувати зусилля внутрішнього персоналу та ресурси підприємства на основних видах діяльності, не займаючись створенням та підтримкою другорядних, непрофільних або вузькоспеціалізованих бізнес-процесів.

За останні роки розвиток самого аутсорсингу проявляється через його проникнення саме у процеси основної профільної діяльності. Світовий досвід показує, що залишається все менше підприємств, які мали б у своєму складі повний виробничий цикл. Наприклад, практично відсутні підприємства, які мають у своєму складі ремонтні, інструментальні, ливарні цехи та виробництва, які виносяться за межі підприємств. Розуміючи, що економічно невигідно, та й просто неможливо робити все однаково добре, все більше світових компаній використовують переваги спеціалізації та кооперації.

Оскільки у процесі співпраці замовника і зовнішнього виконавця залучаються ресурси обох партнерів, то умовою ефективного застосування аутсорсингу на тлі підвищення конкурентоспроможності аутсорсера та підприємства-замовника є отримання обома сторонами максимальних переваг від такої співпраці.

А отже, запровадження аутсорсингу може значно підвищити ефективність діяльності підприємств і відкрити принципово нові можливості для взаємовигідної співпраці аутсорсера та замовника аутсорсингових послуг, суттєво посилити їх конкурентоспроможність в умовах глобального економічного розвитку.

 

Література

1. Юрьев С. В. Аутсорсинг как элемент современных экономических отношений в РФ: [монография] / С. В. Юрьев— Санкт-Петербург, 2012. — 165с.

2. Гончарова, Н. А. Инновационный аутсорсинг в малом и среднем бизнесе/ Н. А. Гончарова // Экономическое возрождение России. – 2010. – №4(26). – с. 91–97.

Заявка

на участь у ІІ Всеукраїнській науково-практичній Інтернет-конференції «Менеджмент: розвиток, теорії та практика» на тему:

Підвищення конкурентоспроможності підприємства за рахунок запровадження аутсорсингу .

 

Прізвище, ім’я та по батькові

Христенко Лариса Миколаївна

Кайдаш Андрій Дмитрович

Наукова ступінь, вчене звання

К.е.н., доцент 

-

Місце роботи (навчання)

Кафедра МО ТА ЕБ

СНУ ім.. В Даля

Студент гр. МН-192м СНУ ім. В.Даля

Посада

Доцент

-

Назва доповіді, секція

Підвищення конкурентоспроможності підприємства за рахунок запровадження аутсорсингу.

Секція: стратегічний менеджмент

Вказати, чи потрібен додатковий екземпляр збірника

1

Поштова адреса: вулиця, дім, квартира, населений пункт,

район, область, країна (для іноземців), індекс

 

 

Телефони (мобільний, домашній, робочий)

 

 

E-mail

 

 

 

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (16.12.2013) | Автор: Христенко Л.М., Кайдаш А.Д.
Переглядів: 569 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz