ВНУТРІШНІЙ ІМІДЖ -
СТРАТЕГІЧНИЙ АКТИВ ОРГАНІЗАЦІЇ
Богданова М.Ф.
Східноукраїнський національний
університет імені В.І.Даля
Процес перетворення сприятливого іміджу організації в стратегічний актив
починається всередині самої організації і становиться основною задачею
організації. Якщо підприємство дійсно зацікавлене
побудувати позитивний корпоративний імідж, воно повинно усвідомити важливість
його внутрішньої складової. Внутрішній імідж являє собою сприйняття і психологічне
ставлення до організації її співробітників, менеджерів, власників, акціонерів, правління і материнських організацій, що складають внутрішнє середовище
цієї організації [1].
Для формування
позитивного іміджу менеджери організації
розробляють спеціальні імідж-програми. Традиційні программи зосереджені
виключно на зовнішніх і візуальних аспектах формування іміджу. При розробці
імідж-програм внутрішні аспекти іміджу, які пов'язані з персоналом
організації, часто не беруться до уваги. Внутрішній
імідж є не менш важливим, ніж імідж у зовнішній сфері, оскільки наявність
позитивного уявлення співробітників та керівництва про організацію згуртовує
колектив, дає впевненість у завтрашньому дні кожному окремому працівнику,
стимулюючи його тим самим до більшого ступеня ідентифікації з організацією,
більш активної роботи і віддачі загальній справі, прагненню до підвищення
власної кваліфікації, що, у свою чергу, позитивно відображається на результатах
діяльності організації.
Формування внутрішнього
іміджу організації - це продуманий і добре організований процес, на його вирішення
потрібен час, а також витрати грошових і людських ресурсів. Формування
внутрішнього іміджу організації в очах її працівників – це завдання,
вирішити яке відразу не представляється можливим. До програм, що впливають на
внутрішній імідж, відносяться:
кадрова
політика організації;
орієнтація
і тренінги співробітників;
програми
заохочення співробітників [2].
Кадрова політика організації - генеральний
напрямок роботи з персоналом,
що відображає сукупність принципів,
методів, набір правил і норм в області роботи з персоналом, які повинні бути усвідомлені і певним чином сформульовані . Як правило, до кадрової
політики відносять: рівень заробітної плати, повноваження та
компетенції співробітника в тій чи іншій посаді, можливість кар’єрного росту,
матеріальні заохочення та внутрішні комунікації.У ході удосконалення кадрової
політики на підприємстві необхідно звернути увагу на наступні проблемні
ділянки: організаційно-штатна
політика, інформаційна політика, політика розвитку персоналу. Серед
рекомендацій щодо удосконалення кадрової політики в організації виділяють:
використання партисипативного управління, перехід від закритої кадрової
політики до відкритої, посилення системності у підборі кадрів, використання відрядно-преміальної оплати
праці, повне інформування співробітників про ситуацію в організації, а також ротацію
.
Орієнтація і тренінги
персоналу - ключова ланка створення у працівників уявлення про організацію та
її стандарти. Тренінги дозволяють персоналу поглиблювати існуючі знання, отримувати нові та підтримувати мотивацію. Саме тренінги
персоналу визначають, наскільки ефективно співробітники встановлять емоційні
зв'язки спочатку з організацією, а потім зі споживачами, наскільки компетентно
і професійно вони будуть виконувати свої обов'язки. Тренінги
актуальні як для нових працівників, так і для вже існуючих, вони можуть бути
пов’язані безпосередньо з професійними чи загальноосвітніми обов’язками.
І останній пункт - програми заохочення співробітників. Програми
заохочення персоналу потребують додаткових витрат, але цей спосіб створення високої мотивації та морального
настрою окупає себе досить швидко. Такі програми охоплюють основну емоційну потребу людини - прагнення до
відчуття своєї значущості,необхідності
і потребі в схваленні з
боку оточуючих. Вони
позитивним чином впливають на результативність праці [3]. Таким чином,
внутрішній імідж це складне явище, що складається з багатьох елементів, що
зливаються воєдино. Тому для його успішного формування та підтримки необхідно звертати увагу на всі дрібниці, ретельно
аналізуючи кожен крок і обдумуючи кожне рішення. Важливо пам'ятати, що всі
елементи імідж-програми повинні бути взаємопов'язані і працювати як єдине ціле.
Необхідно прагнути до того, щоб бажаний імідж відповідав реальному, і тоді
сформований внутрішній імідж організації перетвориться на стратегічний актив.
Література
1. «Ресурси побудови іміджу
організації», журнал «Корпоративна
культура» № 4 \
2007
2. Альошина, І. В. Паблік
рілейшнз для менеджерів: підручник / І.В. Альошина. - Москва: ІКФ «ЕКМОС»,
2003. - 480 с 3. Даниленко Л.В. «Все про імідж: від підходів до
рекомендацій»,журнал «Маркетинг і маркетингові дослідження» № 04 (70) \ 2007
|