Вітаю Вас Гість | RSS Середа
24.04.2024, 02:57
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Вовк Д.М., Сарафанов А.М. ПРОБЛЕМИ РоЗРОБКИ й ВИБОРУ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ, ЯК ОСНОВИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ в сучасних умова

ПРОБЛЕМИ РоЗРОБКИ й ВИБОРУ СТРАТЕГІЇ РОЗВИТКУ, ЯК ОСНОВИ СТРАТЕГІЧНОГО УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ в сучасних умовах

Д.М. Вовк, А.М. Сарафанов

ТОВ «Луганський завод трубопровідної арматури «МАРШАЛ»,

м. Луганськ, Україна

 

Перехід до ринкової економіки об'єктивно супроводжується поступовим створенням конкурентного середовища у всіх галузях. Підприємства вимушені розробляти найбільш дієві стратегії, які б дозволили їм не тільки втриматися на плаву, а ще й отримати максимальні прибутки. Правильно розробленні довгострокові цілі та способи їх досягнення – це гарантія майбутнього успіху.

У системі стратегічного управління поняття «стратегія» визначається як довгострокова програма діяльності підприємства, яка постійно піддається контролю, оцінюється та коригується в процесі її реалізації. Ця програма розробляється в наступних випадках:

для визначення основних напрямків і шляхів досягнення цілей підприємства в довгостроковій перспективі;

є способом установлення взаємодії підприємства з зовнішнім середовищем;

є основою для розробки стратегічних планів, проектів і програм;

є основним змістовним елементом діяльності вищого керівництва.

Якщо цілі визначають те, до чого прагне підприємство, то стратегія визначає те, яким способом і за допомогою яких засобів воно може досягти їх. Визначення стратегії включає наступне: розробку стратегічних альтернатив, їх аналіз, вибір стратегій, їх реалізацію і оцінку.

Розробка й вибір стратегії розвитку із численних альтернатив становить основу стратегічного управління, що представляє загальний вищий рівень усього процесу планування.

До основних чинників, які впливають на вибір стратегії, слід віднести наступні: цілі підприємства, розмір підприємства, стан ринку та позицію підприємства на ньому, потенціал підприємства, особливості товару, стадію ЖЦТ, витрати на виробництво та збут товару, пріоритети керівництва, фінансові ресурси підприємства тощо.

Врахувати всі перелічені чинники при виборі стратегії практично неможливо. Тому необхідно зосередитися на головних, а саме на:

цілях підприємства – в них відображено те, до чого прагне підприємство;

фінансових ресурсах – розробка нового продукту і перехід у нову галузь, вимагають великих фінансових витрат, тому підприємства, що мають значні фінансові ресурси мають для вибору набагато більшу кількість варіантів стратегії, ніж підприємства із сильно обмеженими фінансовими можливостями;

кваліфікації працівників – успішна реалізація стратегії можлива лише при наявності відповідної професійної підготовки з боку працівників підприємства;

чиннику часу – важливо враховувати тривалість етапів здійснення конкретних дій з реалізації стратегії, оскільки підприємство може якісно реалізовувати стратегію в ті моменти й у ті терміни, у які з'являється можливість для цього.

Вибір загальної стратегії розвитку, як правило, є обов'язком вищого керівництва. Воно формує загальну стратегію, розподіляє завдання між виконавцями, координує їх дії щодо реалізації стратегічних завдань. При цьому вибір ускладнюється тим, що у керівництва, як правило, є декілька варіантів вирішення стратегічної задачі. Тому основна проблема стадії вибору стратегії полягає в тому, щоб з можливих стратегій відібрати найбільш прийнятну саме для даного підприємства.

Кожний зі шляхів вирішення пропонує різні можливості, вимагає різних витрат і пов'язаний з певним ризиком. Тому важливо відповісти на питання, яка стратегія краще і чому. Вибір стратегії також залежить від ресурсів підприємства і ризику, на який готові йти його керівники. Тому при виборі стратегії доцільно зіставити можливості і ризики, пов'язані з використанням кожної з даних альтернативних стратегій, і лише після цього приймати остаточне рішення в користь найбільш прийнятної саме для даного підприємства.

Проблеми розробки й вибору стратегії розвитку існують у кожному підприємстві, не залежно від розміру та форм власності. Такі проблеми існують і ТОВ "ЛЗТА "Маршал”, де з огляду на значну загруженість керівництва підприємства та небажання окремих співробітників виконувати поставленні цілі – стратегія розвитку підприємства залишається не доведеною до переважної більшості співробітників заводу. І саме тому відома лише вищому керівництву підприємства. З огляду на це, основні пропозиції для ТОВ "ЛЗТА "Маршал", щодо розробки стратегії розвитку наступні:

письмово задекларувати стратегію розвитку на 5, 10, 15 років і довести її до кожного робітника;

встановити відстеження реалізації стратегії на підприємстві.

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (05.02.2013) | Автор: Вовк Д.М., Сарафанов А.М.
Переглядів: 660 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz