Вітаю Вас Гість | RSS П`ятниця
26.04.2024, 02:05
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Федорова О.В. Соціальний аспект у розвитку менеджменту.

Соціальний аспект у розвитку менеджменту

О. В. Федорова

Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

Теорія і практика соціального аспекту в розвитку сучасного менеджменту формується у швидко змінюваному соціальному просторі. Соціальне облаштування громадян, задоволення їхніх соціальних потреб і постійне підвищення якості життя населення давно стали нормою поведінки держави (соціальна держава), ринкових відносин (соціально-орієнтований ринок), взаємин класів і соціальних груп.

У соціальному управлінні усвідомлений факт: висока якість життя населення – не тільки мета суспільного розвитку, але й сучасний механізм отримання високої якості й надійності продукції, ефективного вирішення економічних проблем. У сьогоднішній управлінській практиці задаються соціальні пріоритети, розробляються соціальні технології (інформаційна, організаційна, адміністративна, нормативно-правова).

Господарники, управлінці й адміністратори все частіше скаржаться на те, що знайомство із загальною теорією менеджменту аніскільки не допомагає їм вирішувати повсякденні проблеми. Усе більш помітно відчувається невідповідність між наукою управління і практикою господарювання, що наводить на думку про глибоку кризу, що охопила управлінську науку [2, с. 4].

Розрив між теорією і практикою управління, що спостерігається, начебто дійсно свідчить про наростаючу кризу в управлінській науці, але точніше було б говорити про парадокси менеджменту, що накопичилися, а останні, як відомо, з'являються там, де бракує повної системи знань про поведінку об'єкта вивчення. У теорію і практику сучасного соціального управління в розвинених країнах широко проникла марксистська ідея – цінності життя є вищими за цілі виробництва. В американській і японській літературі обговорюється ідея управління за результатами і висловлюється незадоволеність американською системою управління за цілями (прибуток, капітал).

У поняття "результат" на Заході все більшою мірою залучається людський чинник, розвинене мислення, творчі можливості, розвиток організації, самоврядування, зміцнення між особових контактів і, що особливо важливо, відпрацьовується механізм отримання цієї соціальної частини результату. Цей механізм включає не управління людьми, а створення умов для вільного розвитку людини, підвищення рівня організації соціальної системи, якості життя, стимулювання праці не декретами, інструкціями, а самою працею, її творчим змістом, матеріальними й моральними чинниками. Причому дуже гнучко в цю систему вплітаються загальнолюдські цінності, що певною мірою згладжує  суперечності капіталу [1, с. 9].

Впроваджувані на Заході системи соціального управління, зокрема й за результатами (фінський досвід), не тільки спрямовані на досягнення соціального результату, але й за допомогою управлінських і організаційних засобів забезпечують його досягнення, мають технологічне опрацьовування, яке містить довіру до працівника, готовність до співпраці, пошану до творчих здібностей людини. Тому за соціальним діагностуванням логічним є необхідність застосування соціальних технологій, які забезпечують практичну реалізацію соціальних резервів. У цьому полягає сутність соціального менеджменту.

Таким чином, йдеться про необхідність ефективного управління соціальною сферою, процесами і соціальними ресурсами за допомогою сучасних методів. У наш час розробляється теорія і практика соціального менеджменту. Зазначене вище свідчить, що саме управління уявляється все більшою мірою наукою про закони й закономірності соціалізації, включення соціальних суб'єктів (людини, групи, спільності, народу, держави, нації) у цінності світової культури, освоєння цих цінностей у різних видах діяльності з метою розвитку індивідуального й соціального інтелекту, створення сприятливих умов життя в умовах рівноваги людини й природи, збалансованості соціального та природного простору.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.        Афонин Ю. А. Социальный менеджмент : учебник / Ю. А. Афонин, А. П. Жабин, А. С. Панкратов. М. : Изд-во МГУ, 2004. 320 с.

2.        Василенко В.О. Системний менеджмент стійкого розвитку підприємств: дис. … канд. екон. наук: 08.06.01 / В.О. Василенко. ― С., 2006. ― 383 с.

3.        Иванов В. Н. Социальный менеджмент: [учебное пособие] / В. Н. Иванов, В. И. Патрушев, Н. С. Данакин; под ред. В. И. Иванова, В. И. Патрушева. М. : Высш. шк., 2001. 207 с.

 

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (18.12.2012) | Автор: Федорова О.В.
Переглядів: 598 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz