Вітаю Вас Гість | RSS Четвер
25.04.2024, 09:48
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Дієва К.А. Основні цілі розвитку підприємства.

Основні цілі розвитку підприємства

Дієва К. А.

Східноукраїнський Національний Університет ім. В. Даля

м. Луганськ, Україна

 

Однією з основних цілей управління підприємством сьогодні постає забезпечення його стабільного та довгострокового існування [1]. Досягнення такої цілі постає доволі складним з огляду на нестабільну економічну та політичну ситуацію в Україні, постійну зміну законодавства, а отже й умов роботи підприємства, наслідки глобальної економічної кризи, що спричинила значний спад ділової активності, мінливість та вибагливість споживачів, вплив глобалізації та розвиток Internet-торгівлі, а отже постійну появу нових конкурентів. Говорячи про досягнення стабільного й довгострокового існування підприємства на ринку маємо на увазі перш за все великі підприємства, оскільки за статистикою, значна частина малих та середніх підприємств закриваються через 3 - 5 років від початку роботи [2]. Більшість великих підприємств в Україні є акціонерними товариствами, отже слід говорити ще й про конфлікт інтересів, що виникає в процесі управління між орієнтацією на довгострокові цілі та досягнення поточних фінансових результатів роботи підприємства. Зважаючи на всі розглянуті фактори, питання управління підприємством сьогодні потребує особливої уваги. Акцент на забезпеченні довгострокового існування підприємства зумовлює необхідність стратегічного погляду на це питання.

Концепція успішного управління бізнесом постійно розвивається. Оперативне управління, що ґрунтується на аналізі внутрішніх можливостей та  найбільш ефективному використанні потенціалу підприємства вже не може бути успішним у довгостроковому періоді через складну конкурентну ситуацію на ринку та нестабільність зовнішнього середовища. Наявність значного потенціалу, акцент уваги управління на поточній діяльності є однією зі складових успіху підприємства у довгостроковому періоді, проте не його запорукою. Забезпечення успішності бізнесу сьогодні потребує його постійного розвитку, часткового переносу управлінської уваги з внутрішніх можливостей підприємства на вимоги зовнішнього середовища [1 с. 21], оскільки навіть ефективне використання потенціалу без його оновлення та нарощення призводить до втрати життєздатності підприємства. Таким чином, у розрізі стратегічного управління набувають актуальності питання  розвитку підприємства, що сьогодні виступають однією зі складових успішності та стабільності бізнесу [1, 3].

Розвиток підприємства потребує цілеспрямованого управлінського впливу, а отже має бути прийнятий як ціль у вигляді важливого для підприємства стратегічного рішення. Будь яке глобальне управлінське рішення потребує чіткого обґрунтування доцільності, необхідності та ефективності, особливо якщо таке рішення пов’язано для підприємства з матеріальними або іншими витратами. Оскільки розвиток підприємства невід’ємно пов'язаний для підприємства з витратами матеріальних ресурсів, використанням кадрового та інтелектуального потенціалу, необхідність таких витрат на розвиток підприємства має бути обґрунтована [4]. Розуміння необхідності розвитку можна сформувати через аналіз цілей розвитку підприємства (рис.1.1).

Рис. 1. Цілі розвитку підприємства

 

Отже, цілями розвитку підприємства постають: забезпечення життєздатності підприємства у довгостроковому періоді, підвищення адаптивності підприємства для забезпечення стабільної роботи у турбулентному зовнішньому середовищі, підтримання та укріплення конкурентних позицій підприємства на ринку, підготовка підприємства до операцій злиття/поглинання, задоволення інтересів акціонерів, формування позитивного іміджу підприємства серед контрагентів, задоволення зростаючих потреб споживачів, формування резервів забезпечення економічної безпеки підприємства, забезпечення відповідності продукції та послуг підприємства світовим стандартам якості, екологічності, тощо.

У загальному випадку, цілі є вихідним пунктом планування. Саме цілі є основою побудування виробничих відносин, базою системи мотивації та точкою відліку для оцінки досягнутих результатів. Цілі організації формуються в залежності від специфіки організації, галузі, стану зовнішнього середовища, сутності та характеру її місії - отже, цілі конкретної організації є індивідуальними. Незважаючи на ситуаційність у формуванні цілей, виділяють чотири галузі, що є загальними для всіх організацій: прибутки організації, робота з клієнтами, потреби та достатки співробітників, соціальна відповідальність [5].

Аналіз цілей розвитку підприємства (рис.1), дозволяє зробити висновок про відповідність цілей розвитку глобальним цілям організації. Крім того, аналізуючи умови роботи сучасних підприємств та цілі розвитку підприємства доцільно відмітити відповідність цілей розвитку підприємства розглянутим умовам. Таким чином, зважаючи на важність та значущість цілей розвитку підприємства, доцільно говорити про необхідність стратегічного управління розвитком підприємства [2, 6]. Стратегічне управління розвитком підприємства потребує розробки відповідної стратегії – стратегії розвитку підприємства, що і постає перспективою подальших досліджень.

 

Література:

 

1.        Виханский О.С. Стратегическое управление: Учебник. — [2-е изд., перераб. и доп.] — М.: Гардарики, 1999. — 296 с.

2.        Бакшт К. Как загубить собственный бизнес. Вредные советы российским предпринимателям. / Константин Бакшт — Спб: Питер, 2012. — 336 с.

3.        Коллинз Дж. От хорошего к великому. Почему одни компании совершают прорыв, а другие нет... / Джимм Коллинз  — М.: Манн, Иванов и Фербер. — 2011 г. — 320 с.

4.        Погорелов Ю. С. Природа, рушійні сили та способи розвитку підприємства. Монографія. / Ю. С. Погорелов. — Харків: АдвАтм, 2010. — 352 с.

5.        Принципы и цели управления. / [Електроний ресурс]: [сайт] — Режим доступа: http://e-educ.ru/aisur2.html  (26.08.12). —  Назва з екрану.

6.        Андреева И. Г. Устойчивость  функционирования субъектов малого предпринимательства / И.Г. Андреева, К.В. Павлов, В.И. Ляшенко // Економіка пром-сті. — 2009. — № 1. — С. 118-131.

Категорія: 2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (13.12.2012) | Автор: Дієва К.А.
Переглядів: 2216 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz