Вітаю Вас Гість | RSS П`ятниця
19.04.2024, 23:07
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Лабутіна М.І., Левенець О.В., Тітова Т.І. ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ БАНКУ

ОСОБЛИВОСТІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ БАНКУ

М.І. Лабутіна, О.В. Левенець, Т.І. Тітова

Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля,

м. Луганськ

 

Різноманітні зміни в банківській системі та економіці загалом створюють потребу в нових управлінських знаннях, посилюють інтерес до системи формування персоналу з високими професійно-кваліфікаційними характеристиками, орієнтованого на досягнення кінцевої мети.

Управління персоналом особливо важливе в сучасних умовах глобальної конкуренції і стрімкого науково-технічного прогресу, коли продукти, технології, операційні методи і навіть організаційні структури старіють з нечуваною швидкістю, а знання та навички співробітників банку стають головним джерелом тривалого розквіту кожного банку [5].

Проблема управління персоналом банку постійно знаходиться в центрі уваги багатьох науковців, серед яких слід відзначити Базарова Т., Буевича С., Соколова Г., Климко Г., Шифрина М., Циганова Н. та інших [1,2,3,4,5].

Персонал банку – це сукупність постійних працівників, що отримали необхідну професійну підготовку та (або) мають досвід практичної діяльності у фінансово-кредитній установі [3].

Мета ‑ розглянути процес прийняття управлінських рішень та надати пропозиції щодо ефективності системи мотивації праці банківського персоналу.

Специфічною особливістю банківських установ є виключно важливе значення людських ресурсів для успішного їх функціонування. Банки, як правило, представляють собою крупні установи з точки зору чисельності працюючих у них. Крім того, фінансові та інформаційні ресурси надають лише тимчасову конкурентну перевагу. Історія розвитку банківської справи може навести багато прикладів розорення банків, що володіли значними фінансовими ресурсами, і навпаки, прикладів стрімкого злету невеликих банків. Визначальним фактором їхніх злетів та падінь були саме люди, банківські працівники. Тому можна сказати, що якщо в банку є ефективно діючий персонал, то він зможе залучити й фінансові кошти, отримати необхідну інформацію, і такий банк буде процвітати. Якщо ні ‑ не допоможуть ніякі фінансові вливання [5].

На сьогоднішній день заходи підвищення ефективності праці банківського персоналу орієнтуються саме на людський фактор, а не тільки на робочу силу. Це свідчить про те, що ставлення до людських ресурсів у забезпеченні якості банківських продуктів, прибуткової діяльності банку та конкурентоспроможності значно змінилося.

Заслуговує на увагу процес управління персоналом в американському банку «Wells Fargo». Банк починає свою діяльність з прийняття на роботу кваліфікованих працівників.

Місія Wells Fargo викладена на 37 сторінках статуту, який називається "Бачення і цінності". Ось декілька виписок:

культура в нашому розумінні – це коли ви, прокинувшись зранку, знаєте, що робити, і дієте, не чекаючи на вказівки;

хороша стратегія в безумовному виконанні завжди краща великої стратегії, виконаної будь-як;

в Wells Fargo продажі і сервіс невід’ємні одне від одного;

гроші – це сировинний продукт;

ми ділимось ідеями, даруємо ідеї і шукаємо найкращі ідеї по цілій компанії.

акціонери не головне [4].

Слідуючи цим принципам банк «Wells Fargo» отримав першість серед іпотечних американських банків.

Загалом управління працею можна представити як безперервну серію взаємопов'язаних функцій (планування, організація, мотивація, контроль), серед яких окреме місце відводиться трудовій мотивації, тобто спонуканню до ефективної праці.

Таким чином, вдосконалення банківської стратегії управління персоналом повинно передбачати створення механізму ефективної трудової діяльності, яка би забезпечувала: наближення інтересів банку до інтересів його працівників (і навпаки); створення умов для розвитку й реалізації трудового потенціалу персоналу.

 

Література

1. Базаров Т.Ю. Управление персоналом: підручник / Т.Ю. Базаров, Б.Л. Яремин. ‑ М.: ЮНИТИ, 2005 – 560 с.

2. Буевич С.Р. Стимулировании работников коммерческих банков / С.Р. Буевич, Г.О. Соколова // Деньги и кредит. ‑ 2009. ‑ №:11. ‑ С.34-45.

3. Климко Г.Н. Основи економічної теорії: політекономічний аспект: Підручник / Г.Н. Климко, В.П. Нестеренко, Л.О. Каніщенко та ін.; За ред. Г.Н. Климка, В.П. Нестеренка. ‑ 2-ге вид., перероб. і допов. ‑ К.: Вища шк. ‑ Знання, 2007. ‑ 743с.: іл.

4. Шифрин Мэтт. Банк без излишеств. / Шифрин М. // FORBES. – 2012. ‑ №:3. – С.140-144.

5. Мицак О. Особливості управління персоналом в банках / О. Мицак// [Електронний ресурс] - http://kerivnyk.info/2012/05/mycak.html.

 

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (31.03.2014) | Автор: Лабутіна М.І., Левенець О.В.
Переглядів: 981 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz