Акутальність забезпечення
конкурентоспроможності підприємства
Авершина Ганна Олександрівна
студентка інституту менеджменту
Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля
м. Луганськ Україна
Головна
мета, заради якої існує та працює підприємство, – це генерування у
довгостроковому періоді постійного потоку прибутків для власників (акціонерів)
підприємства. З цих позицій конкурентоспроможність підприємства – це можливість
ефективної господарської діяльності та її практичної прибуткової реалізації в
умовах конкурентного ринку, що забезпечується всім комплексом засобів
підприємства.
Розуміння конкурентоспроможності
підприємства трактується фахівцями по-різному. Термін „конкуренція ” походить
від латинського слова „concurrere,, що означає „зіштовхуюсь” .
Конкурентоспроможність – це реальна і потенційна можливості підприємств в
існуючих для них умовах проектувати, виготовляти та реалізовувати товари, що за
ціновими та неціновими характеристиками є привабливішими для споживачів, ніж
товари їхніх конкурентів [1].
Функціонування підприємств
неможливе саме по собі без урахування діяльності конкурентів, що є ланками
одного ланцюга - економіки . Життя в умовах конкурентної боротьби - неодмінний
фактор , що визначає саме право на існування тієї чи іншої організації . Сама
конкурентна боротьба дозволяє виокремити з безлічі організацій неодмінних
лідерів , здатних виробляти по-справжньому якісні та актуальні для сучасного
життя товари та послуги , які будуть затребувані населенням. Завдяки цьому стає
важливо вивчати конкурентів і приймати обґрунтовані
рішення на користь забезпечення конкурентоспроможності окремо взятої
організації.
Забезпечення конкурентоспроможності
підприємства є невід'ємною частиною функціонування всіх підприємств. Завдяки
забезпеченню конкурентоспроможності підприємство працює ефективно і
продуктивно. Це одна з найважливіших передумов економічного відродження України, стабілізація і зростання виробництва
як у всіх галузях, так і на кожному окремо взятому підприємстві. Однак, на
відміну від планово – адміністративної економіки в умовах ринкової економіки потрібно
зростання не будь-якого виробництва за будь-яку ціну, а тільки
конкурентоспроможного[1].
Одним з найважливіших складових
компонентів організаційно - економічного механізму забезпечення
конкурентоспроможності підприємства слід вважати управління якістю продукції.
Якість, яка реалізується у виробничих процесах, товарах та послугах, може
забезпечити на підприємстві значні конкурентні переваги на цільових ринках.
Відсутність науково обґрунтованих стратегій управління якістю продукції
підприємства може позбавити його, з одного боку, вже завойованих конкурентних
позицій на ринках, а з іншого - унеможливити ефективне ведення конкурентної
боротьби на нових ринках, оскільки якість продукції, як відомо, є одним з
головних конкурентних переваг товару.
Література:
1. Финансовый
менеджмент. Краткий курс С.В. Загородников М "Окей-книга" 2010 год,174 с.
|