Вітаю Вас Гість | RSS Середа
20.09.2017, 01:31
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.)

Степанов О.С. Особливості формування та зміни організаційної культури на підприємстві

Особливості формування та зміни організаційної культури

на підприємстві 

 

Степанов О.С.

Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля, Луганськ

 

Питання, що присвячені висвітленню поняття та розвитку організаційної культури, самі по собі не є новими. Про це свідчить велика кількість наукових та практичних  публікацій. За останні два десятиліття велика кількість до цього досить розрізнених теорій, підходів і моделей була зібрана воєдино під визначення комплексного та досить універсального поняття «організаційна культура».

Формування організаційної культури у межах конкретного суб’єкта господарювання є завжди незавершеним процесом, який вимагає подальших змін та розвитку існуючого її стану. Проте зробити це не легко через ряд причин.

По-перше, при запровадженні змін необхідно враховувати безліч нюансів та особливих моментів, оскільки сама по собі організаційна культура є складним комплексним поняттям, яке об’єднує досить розрізнені за своїм змістом елементи, що характеризують різні сторони діяльності підприємства. Наприклад: зовнішній вигляд працівників, дотримання розпорядку дня, організація харчування, відносини в колективі та з клієнтами, мотивування персоналу, трудова етика та ін.

По-друге, формування та внесення змін до існуючого стану організаційної культури підприємства має здійснюватися з урахуванням принципів та вимог, які забезпечать максимальну віддачу реалізації цього процесу: 1) головна відповідальність про будь-яку зміну, як то й ініціатива щодо її проведення, має покладатися на керівництво підприємства; 2) зміни мають ґрунтуватися на соціальних настановах, що дозволить персоналу виробляти зразки для наслідування; 3) зміни в організаційній культурі мають поширюватися як на персонал підприємства, так і саму систему управління.

По-третє, необхідно визначитися з етапом послідовності формування організаційної культури, який має підлягати коректуванню при внесенні змін до її існуючого стану. До таких етапів відносять: 1) пошуку цінностей у різних напрямах діяльності підприємства; 2) формування філософії засновників та вищого керівництва підприємства; 3) закріплення виявлених цінностей організаційної культури серед персоналу підприємства; 4) контроль, виявлення та аналіз недоліків у існуючому стані організаційної культури підприємства. 

А отже, організаційна культура існує при створенні будь-якого господарюючого суб’єкта автоматично при його створенні. Врахування усіх перелічених моментів при формуванні та внесенні змін до існуючого стану організаційної культури дозволить забезпечити більш комфортне існування персоналу, що у свою чергу вплине на ефективність діяльності організації в цілому.   

Категорія: 2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) | Додав: EME (25.04.2014) | Автор: Степанов О.С.
Переглядів: 140 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2017
Конструктор сайтів - uCoz