Вітаю Вас Гість | RSS Неділя
19.11.2017, 05:57
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.)

Чорна О.Ю., Скіріч М.А. ВЗАЄМОЗАЛЕЖНІСТЬ РЕПУТАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ

ВЗАЄМОЗАЛЕЖНІСТЬ РЕПУТАЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА ТА ЙОГО ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ

О. Ю. Чорна, М. А. Скіріч

Східноукраїнський національний університет імені Володимира Даля

Понятійно-категоріальний апарат економічної безпеки формується, розвивається й удосконалюється. Цей процес багатоманітний і охоплює всі боки економічної безпеки не лише в об'єктивному, а й у суб'єктивному плані, своєрідно відображаючи наукову творчість і впливаючи на еволюцію наукових інтересів і пошуків як окремих учених, так і колективів, наукових шкіл. Так, у вітчизняній науці проведено ґрунтовні дослідження щодо економічної безпеки, однак питання впливу нематеріальних чинників, уособленням комплексу яких є репутація підприємства, досліджені лише фрагментарно.

В науковій літературі існують дослідження впливу репутації підприємства на його конкурентоспроможність, на рівень капіталізації та формування інвестиційної привабливості, тоді як вплив репутації підприємства на його економічну безпеку дотепер залишається не достатньо вивченим [2]. Ці причини зумовлюють необхідність вирішення сукупності завдань щодо встановлення, ідентифікації та оцінювання взаємозалежність та взаємодія репутації підприємства та його економічну безпеку.

Г.В. Козаченко, В.П. Пономарьова, О.М. Ляшенко трактують економічну безпеку підприємства як міру гармонізації в часі та просторі економічних інтересів підприємства з інтересами пов'язаних з ним суб'єктів навколишнього середовища, які діють поза межами підприємства [1, с. 87].

У науковій літературі існують чисельні дослідження щодо поняття та сутності репутації підприємства. Проте таким дослідженням притаманна певна плутанина понять. Поняття репутації підприємства є комплексним і доволі неоднозначним, його по-різному розуміють у різних країнах та по-різному тлумачать щодо суб’єктів різних галузевих ринків [2].

Репутація підприємства представляє собою збірний образ із великої кількості переваг нематеріального характеру суттєво впливаючи на його діяльність. Тому виникає необхідність детального вивчення поняття репутації підприємства.

У науковій літературі існують чисельні дослідження щодо поняття та сутності репутації підприємства. Дмитрук Є В. «репутацію підприємства» пропонує розуміти як комплексну когнітивно-споглядальну характеристику підприємства, що формується за ре зультатами зіставлення сукупності матеріальних, нематеріальних, особистих та соціальних цінностей, притаманних його зовнішнім та внутрішнім стейкхолдерам, змінювання яких у часі та просторі опосередковано впливає на позицію підприємства на ринку внаслідок зміни його сприйняття стейкхолдерами [2].

Хороша репутація - це цінний нематеріальний актив. Діяльність підприємства здійснюється в умовах різноманітних взаємодій і взаємозв'язків, в оточенні, що має різні інтереси - економічні, політичні, правові та ін. Регулювання взаємодій, що впливають на підприємство, його гнучкості, існування зворотного зв'язку, досягнення довірчих відносин - все це сприяє формуванню репутації. Але при цьому важко знайти підприємство, в якому існує програма із захисту репутації та поліпшення її характеристик для своїх аудиторій.

Очевидно, що «репутація» - поняття багатогранне і складне. Всі його компоненти пов'язані між собою і тільки в комплексі можуть забезпечити адекватне враження про підприємство.

Серед вітчизняних науковців досить ґрунтовно взаємозалежність репутації підприємства та його економічної безпеки було доведено Є В. Дмитрук, яка встановила, що найщільніший перетин репутації підприємства та його економічної безпеки спостерігається, якщо підґрунтям впливу репутації підприємства на його економічну безпеку є цінності стейкхолдерів, задоволення їх потреб, надання переваг стейкхолдерам при дотриманні економічних інтересів підприємства, а також ступінь інформованості про агентів ринку [2].

Підсумовуючи дослідження понять економічна безпека підприємства і репутація, слід виділити основну думку, що, по-перше, узгодження інтересів є основою забезпечення економічної безпеки підприємства, по-друге, результати такого узгодження відбиваються на його репутації, тобто взаємозалежність репутації підприємства та його економічної безпеки не викликає сумніву.

ЛІТЕРАТУРА

  1. Козаченко Г. В. Економічна безпека підприємства : сутність та механізм забезпечення : [монографія] / Г. В. Козаченко, В. П. Пономарьов, О. М. Ляшенко. — К. : Лібра, 2003. — 280 с.
  2. Дмитрук Є.В. Поняття, сутність та складові репутації підприємства /Є.В.Дмитрук//Економіка. Менеджмент. Підприємство. 3б. наук. праць Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля. Вип. 16. Ч. 2. -Луганськ: СНУ ім. В.Даля, 2006. - С. 143-149.
Категорія: 2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) | Додав: EME (28.05.2014) | Автор: Чорна О.Ю., Скіріч М.А.
Переглядів: 180 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2017
Конструктор сайтів - uCoz