Вітаю Вас Гість | RSS П`ятниця
19.10.2018, 06:39
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Скіріч М.А. Дослідження управління репутацією підприємства

Дослідження управління репутацією підприємства

 

Скіріч М.А.

Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля

м.Луганьск, Україна

 

Репутація – це поняття, яке включає в себе багато тлумачень. Репутація особистості - це престиж особистості, своєрідне публічне реноме, яке впливає на ступінь довіри до людини. Чим глибше людина усвідомлює значення репутації, тим краще розуміє, чому важливо робити те, за що вона береться. [4] Репутація є одним з найважливіших факторів соціального життя та торкається таких сфер життя, як соціальний статус, соціальні мережі, освіта та бізнес. Іншими словами, репутація – це закріплена певна думка про той чи інший об’єкт, яка формує ставлення суспільства до цього об’єкту.

Існує багато видів за якими класифікують репутацію. Так, ділова репутація фірми - оцінка фірми, підприємства, бізнесмена з боку суміжників, контрагентів, споживачів; представлення партнерів про фірму, що сприяє її діяльності та обліковуються в умовах господарювання; "добре ім'я" фірми. [3] В результаті діяльності підприємство може сформувати один з двох видів ділової репутації: позитивну або негативну. Позитивна ділова репутація це гарант якісної співпраці та кооперації на всіх рівнях  взаємодії з підприємством. Позитивна ділова репутація побудована на основі впевненості контрагентів та зовнішніх користувачів у ефективному та успішному співробітництві. Негативна ділова репутація свідомить про нестабільність підприємства та її слабкий економічний розвиток. Цей вид ділової репутації суттєво знижує шанси підприємства на стрімкий розвиток та процвітання.

Також, репутація підприємства може бути як зовнішньою, так і внутрішньою. Зовнішня репутація зумовлена саме відгуками споживачів, ділових партнерів, ЗМІ, інвесторів та влади. Внутрішня репутація більше розрахована на співробітників та являє собою сукупність історії підприємства, його традицій та звичаїв, корпоративної культури,  стосунків між вищим рівнем управління та підлеглими. Отже, безпосередніми учасниками формуванні репутації підприємства є голова підприємства, підлеглі та зовнішні користувачі. Репутація є дуже чутливим фактором у становленні підприємства. Саме вона визначає привабливість підприємства для клієнтів, інвесторів, кредиторів та потенційних партнерів.

Управління репутацією є важливим кроком у розвитку підприємства. Перш за все управління репутацією має на увазі виявлення тих факторів, які безпосередньо впливають на підприємство та результати його діяльності. До таких факторів належать якість менеджменту, кадровий потенціал, корпоративна культура, спонсорська діяльність, благодійність, спілкування з клієнтами [1]. Для управління корпоративною репутацією використовується ряд методів аналізу впливу факторів на підприємство в цілому, а саме якісний аналіз, опитування корпоративної аудиторії, а також статистичний аналіз [2]. Результати отримані в процесі аналізу дозволяють на їх основі провести відповідні заходи з метою підвищення загальної продуктивності організації.

Неможливо стверджувати, що компанія має можливість повністю контролювати репутацію. Це ресурс, який не залежить від компанії цілком. Репутація формується за рахунок діяльності організації, залежить від якості її товарів та послуг, які вона пропонує споживачам [1]. Якісне управління репутацією являє собою уміле використання наявних ресурсів у сукупності з високими професійними навичками, заради зменшення ризиків виникнення ситуацій з негативним впливом.

В сучасних умовах розвитку підприємництва. Репутація значно впливає на ефективність діяльності підприємства. Позитивна репутація збільшує кількість продажів та прибуток компанії, сприяє залученню інвесторів, знижує вірогідність ризиків в умовах кризи, сприяє розширенню клієнтської бази за рахунок підвищення привабливості компанії в умовах сучасного бізнесу [1]. Репутація сильно впливає на результати діяльності підприємства. Одним з потужних стратегічних активів організації є її хороша репутація у зовнішньої аудиторії. Тому найперший обов'язок вищого керівництва полягає у примноженні і захисту цих активів [2]. Репутація регулює рівень економічного розвитку підприємства та безпосередньо впливає на подальший прибуток компанії. Репутація це такий інструмент управління, який дозволяє визначити що саме найбільш впливає на продуктивність підприємства в цілому. Завдяки репутації підприємство має можливість залучати до бізнесу більше партнерів та закріпити стосунки з існуючими контрагентами.

Таким чином, сьогодні в Україні особливо важко доводиться новим підприємствам, які тільки розпочинають свій шлях становлення. Саме  репутація є одним з найважливіших індикаторів ефективності діяльності підприємства. Успішний бізнес являє собою не тільки високе володіння навичками управління та грамотне використання ресурсів, але й стабільні партнерські взаємовідносини, які безпосередньо залежать від репутації підприємства. Репутація завжди буде важливим елементом діяльності підприємства, який потребує постійного контролю та захисту.

 

Література:

1.                                Власова Л. Ціна довіри й успіху. Економіка і життя. - 2008. - 34 (9248). - С. 54-62

 

2.                                Даулінг Г. Репутація фірми: створення, управління й оцінка ефективності.  – М.: ІНФРА-М, 2003. – с. 368

 

3.                                Райзберг Б. А., Лозівський Л. Ш., Стародубцева Е. Б. Сучасний економічний словник. 5-е вид., Перероб. і доп. - М.: ІНФРА-М, 2007. – с. 495

 

4.                                Саторін І. Правдивість і репутація. – 2009. [Електронний ресурс].

Доступний з http://progressman.ru/2009/04/osoznannost-pravdivost-i-reputaciya/

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (16.12.2013) | Автор: Скіріч М.А.
Переглядів: 301 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2018
Конструктор сайтів - uCoz