Управління комерційною діяльністю підприємства
Мельник В.В.
Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля,
Луганськ,
Україна
У сучасних умовах ринкової
економіки запорукою ефективного функціонування підприємства поряд з виробничою
є діяльність, що обумовлює взаємодію з ринками, споживачами, конкурентами й
іншими елементами зовнішнього середовища. Такий вид господарської діяльності
підприємства отримав назву – комерційна діяльність. Комерційна діяльність являє
собою частину підприємницької діяльності на товарному ринку і відрізняється від
неї лише тим, що не охоплює безпосередньо сам процес виробництва продукції (робіт,
послуг). Метою комерційної діяльності є максимальне одержання вигоди (грошового
потоку, доходу, прибутку та ін.) на користь підприємства.
Комерційна діяльність носить
системний характер та складається з окремих елементів (комерційних сфер
діяльності), що забезпечують реалізацію певних функцій, об'єднаних для
досягнення спільної мети. Ці елементи взаємодіють між собою і навколишнім середовищем.
Головними елементами комерційної діяльності підприємства є: маркетинг, товарна
політика, збутова політика, матеріально-технічне забезпечення. Всі елементи
комерційної діяльності знаходяться у взаємозв'язку, створюють єдину систему,
незважаючи на різну їх спрямованість.
Комерційна діяльність є одним з
інструментів досягнення цілей, сформованих власниками, керівництвом і
персоналом підприємства. Значне підвищення цілеспрямованості й ефективності
комерційної діяльності забезпечується завдяки обґрунтованому вирізненню
напрямів підвищення результативності управління комерційною діяльністю на підприємстві.
Управління комерційною діяльністю
ставить своїм безпосереднім завданням внести певну впорядкованість у сфери
діяльності комерційного призначення, організувати спільні дії персоналу, який
бере в них участь, досягти узгодження і координації дій, що в кінцевому
результаті дозволить приймати ефективні управлінські рішення комерційного
характеру.
А отже, управління комерційною
діяльністю є елементом загального управління підприємством. Комерційна
діяльність як об'єкт управління – це функціонально-економічна система, що
сприймає вплив, як результат узгодження діяльності персоналу у відповідності з
метою функціонування і розвитку підприємства. Для управління комерційною
діяльністю підприємства має бути створена складна система управління, що має свій
механізм, структуру та певну систему елементів, детальне вивчення яких може
стати темою подальших досліджень.
|