Вітаю Вас Гість | RSS Середа
20.09.2017, 01:32
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

ІВЧЕНКО Є.А. ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ ТЕОРІЇ ІГОР У МАРКЕТІНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРІЄМСТВА

ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТАРІЮ ТЕОРІЇ ІГОР У МАРКЕТІНГОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРІЄМСТВА

 

ІВЧЕНКО Є.А.

 

Східноукраїнський національний університет

 імені Володимира Даля

 

Здатність прогнозувати дії конкурентів означає конкурентну перевагу для будь-якої організації. Теорія ігор - метод моделювання оцінки впливу ухваленого рішення на конкурентів [1]. Предметом теорії ігор є такі ситуації, у яких важливу роль відіграють конфлікти й спільні дії. 

Впровадження методів теорії ігор у маркетингову діяльність дозволить аналізувати складні соціально-економічні системи для вирішення стратегічних завдань. Моделі теорії ігор можуть бути представлені як ігри стратегій або дій, таких, наприклад, як установлення цін, розмірів випуску, визначення витрат на рекламу або на просування товарів на ринок і т.п.

Можлівість застосування теорії ігор для рішення реальних маркетингових завдань виникає всякий раз, коли спостерігається явище з множинними інтересами його учасників. Стосовно маркетингової діяльності те в цьому випадку грою є будь-які дії елементів маркетингового середовища підприємства, вони і є гравцями. У випадку, коли гравців декілька, необхідно враховувати їхній взаємний вплив: у цьому випадку виникає гра, взаємодія, у якій виграш гравця залежить як від його власної дії, так і від дій інших. Використання апарату теорії ігор викликає деякі складності на практиці. Наявність певних обмежень у застосуванні аналітичного інструментарію теорії ігор обумовлює проблеми практичного використання їх у стратегічному маркетингу.

По-перше, це той випадок, коли в підприємств зложилися різні уявлення про гру, у якій вони беруть участь, або коли вони недостатньо інформовано про можливості один одного. Наприклад, може мати місце неякісна інформація маркетингового середовища підприємства. Якість управління та прийняття маркетингових рішень безпосередньо пов’язані з наявністю повної, актуальної і достовірної інформації про ринок, попит на товари, уподобання споживачів, ринкові ціни, дії конкурентів, а також інформаційні показники про діяльність об’єкта управління.

По-друге, теорію ігор важко застосовувати при безлічі ситуацій рівноваги. Ця проблема може виникнути навіть у ході простих ігор з одночасним вибором стратегічних рішень [2].

По-третє, якщо ситуація прийняття стратегічних рішень дуже складна, то гравці часто не можуть вибрати кращі для себе варіанти. Наприклад, на ринок у різний термін можуть вступити кілька підприємств або реакція вже діючих там підприємств може виявитися більш складної, ніж бути агресивної або дружньої [2]

По-четверте, при побудові теоретико-ігрових моделей в теорії ігор існує певна трудність у визначенні завдань і безлічі допустимих рішень.

Але відносно до аналізу таких моделей, то величезною їх гідністю є її наукова точність. Теорія ігор пропонує нам набір інструментів, які допомагають нам структурувати наше уявлення про взаємодію конкурентів. Але вирішення ігрової моделі указує на можливу стратегію, а не пропонує обрати можливу ефективну стратегію.

Використання інструментарію теорії ігор у маркетинговій діяльності дозволить вирішити наступні завдання:

·  ідентифікувати гравців;

·  приймати рішення в умовах невизначеності;

·  обирати оптимальні маркетингові стратегії;

·  прогнозувати дії учасників гри;

·  розробляти рекомендацій стосовно майбутніх дій;

·  структурувати стратегічні рішення.

Одним із найбільших переваг теорії ігор є те, що ділові відносини розглядаються як якийсь компроміс між конкуренцією і кооперацією. Тому в умовах сучасного корпоративізму має велике значення застосування математичного апарату в маркетинговій діяльності.

 

Література

 

1.       Нейман Д., Моргенштерн О. Теория игр и экономическое поведение. М.: Наука, 1970.

2.       Фелькер Р. Использование теории игр в практике управления / Р. Фелькер // Проблемы теории и практики управления [електронний ресурс]. Режим доступу: http://www.cfin.ru/management/game_theory.shtml

 

 

 

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (24.01.2014) | Автор: ІВЧЕНКО Є.А.
Переглядів: 290 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2017
Конструктор сайтів - uCoz