Вітаю Вас Гість | RSS Неділя
19.11.2017, 05:46
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Іванова С.О. Стратегія підтримки конкурентоспроможності підприємства

Стратегія підтримки конкурентоспроможності підприємства

Іванова С.О.

Східноукраїнський національний університет ім. В.Даля, Луганськ,

Україна

 

У сучасній ринковій економіці, головною умовою якої є жорстка конкуренція на внутрішніх і зовнішніх ринках, склалася ситуація, коли  ефективне функціонування будь-якого підприємства пов’язане не лише з випуском кінцевого продукту (товарів, робіт, послуг), що найповніше задовольняє попит споживача, але і з підвищенням конкурентоспроможності підприємства в цілому. Конкурентоспроможність підприємства полягає у спроможності ведення ним ефективної операційної діяльності в умовах конкурентного ринку. Це узагальнюючий показник стійкості функціонування підприємства, його вміння ефективно використовувати усі види потенціалу. Конкурентоспроможність підприємства на сьогодні є запорукою його успіху та розвитку. А отже, актуальним стає завдання підтримання конкурентоспроможності підприємства на питомому рівні.

Дієвим інструментом вирішення цього завдання є вироблення відповідної стратегії підтримки конкурентоспроможності підприємства. Стратегія підтримки конкурентоспроможності – це комплексна стратегія розвитку підприємства, яка включає довгострокові програми дій за всіма функціональними напрямами його діяльності, що спрямовані на формування, підтримку та ефективне використання конкурентного потенціалу як запоруки належного рівня конкурентоспроможності підприємства. Також це системна економічна категорія, яка має складатися з певного переліку елементів. До елементів стратегії підтримки конкурентоспроможності підприємства відносять різні (за класифікаційними ознаками) види стратегій, які підтримують одна одну на користь ефективного розвитку підприємства у майбутній перспективі. Як такі вирізняють: конкурентні функціональні стратегії, маркетингові стратегії, підприємницькі стратегії, корпоративні стратегії, портфельні стратегії, стратегії бізнесу та ін. Проте у сукупності ці стратегії дозволяють визначитися з поведінкою підприємства на ринку та віднайти його конкуренті преваги, які є основою підтримки конкурентоспроможності підприємства.

А отже, стратегія підтримки конкурентоспроможності є ефективним інструментом функціонування підприємства, бо дозволяє відповісти на питання: за рахунок чого підприємство витримує тиск конкурентів на означеному ринку і отримує перемогу в конкурентній боротьбі? На сьогодні немає єдиного підходу до визначення елементів стратегії підтримки конкурентоспроможності як системної категорії. Вироблення універсальних та специфічних для кожного підприємства пропозицій щодо формування системи стратегій на користь підтримки належного рівня конкурентоспроможності є темою подальших досліджень.

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (13.01.2014) | Автор: Іванова С.О.
Переглядів: 328 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2017
Конструктор сайтів - uCoz