УПРАВЛІННЯ МАРКЕТИНГОВОЮ
ДІЯЛЬНІСТЮ ПІДПРИЄМСТВА
О.В. Іванчук
Східноукраїнський національний університет ім. В. Даля,
м. Луганськ
Ефективна діяльність підприємств і господарських організацій, стабільні темпи їх роботи і конкурентноздатність у сучасних економічних умовах у значній мірі визначаються рівнем управління. Управління маркетинговою діяльністю підприємства – це складова частина менеджменту, що своєю серцевиною має творчу діяльність вищого керівника, спрямовану на пошук таких рішень, що допоможуть організації вижити в динамічно мінливому середовищі в умовах твердої конкуренції.
В Україні з появою класу купців і промисловців маркетингова діяльність набула широкого розвитку. Маркетингова діяльність була основним об'єктом заняття українського купецтва, що було почесним становищем українського суспільства. У цей період мистецтво комерції в Україні досягло високого рівня. Існував своєрідний кодекс честі купця-комерсанта, що включав твердість і непорушність купецького слова, необхідність неухильного виконання прийнятих зобов'язань за торговими угодами, прагнення чесно і сумлінно служити своїй справі.
Маркетингова діяльність ‑ це комплекс прийомів і методів, що забезпечують максимальну вигідність будь-якої торгової операції для кожного з партнерів при врахуванні інтересів кінцевого споживача.
Головна мета маркетингової діяльності – одержання прибутку через задоволення купівельного попиту при високій культурі торгового обслуговування. Ця мета в однаковій мірі важлива як для організацій і підприємств, так і для окремих осіб, що здійснюють операції купівлі-продажу на ринку товарів і послуг.
Зміст маркетингової діяльності включає такі напрями:
закупівля матеріально-технічних ресурсів промисловими підприємствами і товарів оптово-посередницькими й ін. торговими підприємствами;
планування асортименту і збуту продукції промисловими підприємствами;
організація збуту продукції підприємствами-виготовлювачами;
вибір найкращого партнера в маркетинговій діяльності;
організація оптового продажу товарів і маркетингове посередництво;
роздрібна торгівля, як форма маркетингово-посередницької діяльності.
Управління ‑ це процес планування, організації, мотивації і контролю. Управління маркетинговою діяльністю – це виконання перерахованих функцій на підсистемах маркетингової діяльності.
Маркетингова діяльність виступає в сучасних умовах як один з найважливіших факторів функціонування і розвитку промислових фірм. Ця діяльність постійно удосконалюється відповідно до об'єктивних вимог виробництва і реалізації товарів, ускладнення господарських зв'язків, підвищення ролі споживача у формуванні техніко-економічних і інших параметрів продукції. Велику роль відіграють, також, зміни в організаційних формах і характері діяльності фірм.
Література
1. Котлер Ф. Основы маркетинга: Пер. с англ.. – М.: Прогресс, 1990. ‑ 736 с.
2. Мотыкича И.С. Системная концепция маркетинговых исследований. – С.-Пб.: Гос. ун-т экон. и финансов, 1999. – 162 с.
3. Феоктистова Е. М., Красюк И. Н. Маркетинг: теория и практика. – М: Высшая школа, 1993.
|