Вітаю Вас Гість | RSS П`ятниця
19.04.2024, 22:50
Економічні
інтернет-
конференції

Форма входу
Головна Конференції Реєстрація Вхід
Меню сайта
Категории раздела
2014 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [46]
2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [102]
2013 р. Безпекознавство: теорія та практика (15.03 – 15.04.) [106]
2012 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) [79]
Поиск
Друзья сайта
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Головна » Статті » 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.)

Герцик В.А. АДАПТИВНЕ МОДЕЛЮВАННЯ УПРАВЛІННЯ РОЗПОДІЛОМ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА

АДАПТИВНЕ МОДЕЛЮВАННЯ УПРАВЛІННЯ

РОЗПОДІЛОМ ПРОДУКЦІЇ ПІДПРИЄМСТВА

В. А. Герцик

Східноукраїнський національний університет

імені Володимира Даля

М. Луганськ, Україна

   Для прийняття рішення про включення (або виключення) тих чи інших учасників розподілу продукції машинобудівних підприємств Луганської області з безлічі, з якими будуть вибудовуватися тривалі взаємовідносини було використано кінцеві результати кластерів з негативною динамікою та «найгіршого». З метою оцінки доцільності «взаємодії» з ним здійснено короткострокове прогнозування на один період.

Відзначимо той факт, що аналізовані дані по учасникам розподілу продукції підприємств є підсумком впливу факторів двох типів :

- ендогенні, які пов'язані з внутрішньою діяльністю маркетингових служб, нестабільністю як складу служб (середній період роботи 2-3 роки) і, як наслідок, стратегій, що реалізуються;

- екзогенні, які пов'язані як з локальними змінами в економічному оточенні, так і глобальними, які надають в сукупності як короткострокий, так і більш тривалий і сильний вплив на результати робіт служб маркетингу.

На підставі методу експертних оцінок кожному періоду в діяльності маркетингових служб екзогенна складова отримала свою оцінку в якісному вигляді, а подальший аналіз можливих втрат у кількісному вигляді дав можливість привласнити відносні ваги для кожного рівня екзогенного фактора: (нс) несприятливий - 0,8, (зд) задовільний - 1,0, (сп) сприятливий - 1,15.

   Обробка згладжуючих параметрів моделі Хольта була проведена на шести періодах з контрольним розрахунком прогнозу на сьомий період з метою оцінки точності прогнозу з використанням фактичних даних за цей період з урахуванням вже відомих екзогенних умов функціонування. Точність прогнозу коливалася в межах 7-12%. Представленій вище процедурі підлягали незалежний учасник № 4 ПАТ «Луганський завод автомобільних клапанів», незалежні учасники № 2, 3 ПАТ «Луганський машинобудівний завод ім. О Я Пархоменка; прямий канал ПАТ «Свердловський машинобудівний завод» з другого кластера «задовільних» підприємств і незалежного учасника № 1 ПАТ «Луганський машинобудівний завод ім. О. Я Пархоменка», незалежних учасників № 2, 3 ПАТ «Центрокуз», незалежного учасника № 1 ПАТ «Свердловський машинобудівний завод» (табл. 1).

Таблиця 1

Оцінка якості моделі прогнозування діяльності учасників розподілу продукції підприємств першого і другого кластерів

Учасник

розподілу

продукції

Середнє

значення

інтерн. показн

Середнє

квадратичне

відхилення

Коефіцієнт

варіації

 

Помилка

прогнозування

на 2011 р.

по шести

поперед. рокам,

%

2.5

0,3793

0,0535

0,1410

-7,4

3.2

0,3606

0,0607

0,1684

-7,2

3.3

0.4000

0,0623

0,1558

-1,9

3.4

0,3876

0,0545

0,1406

-2,9

4.3

0,3753

0,0555

0,1480

-2,4

4.4

0,3725

0,0554

0,1487

0,3

5.1

0,4103

0,0703

0,1713

-2,3

5.2

0,3717

0,0580

0,1559

-5,6

Джерело: розроблено автором.

  

Надалі був проведений розрахунок на восьмий період (2012 р.) з урахуванням, що розподіл ймовірностей можливих умов роботи мав вигляд Р(сп)=0,25, Р(зд)=0,40, Р(нс)=0,35. На рис. 1. наведені результати прогнозних розрахунків, де на 2012 р. відображено середнє значення прогнозованого показника.

Узагальнуючи результати прогнозування, рекомендуємо в кластері «задовільних» підприємств припинити взаємовідносини з незалежними учасниками розподілу продукції № 2 ПАТ «Луганський машинобудівний завод ім. О. Я Пархоменка» і №1, в кластері «незадовільних» у зв'язку з негативною динамікою і незадовільними прогнозними результатами інтегральної оцінки їх діяльності у 2012 р.

Одночасно з міркувань позитивної динаміки і задовільними прогнозними результатами зберегти взаємовідносини з незалежним учасником розподілу продукції № 1 ПАТ «Свердловський машинобудівний завод» кластера «незадовільних» підприємств.

 Завершується прогнозний підхід до управління розподілом продукції підприємства визначенням варіантів розвитку взаємовідносин з учасниками розподілу. Для успішного розвитку взаємовідносин підприємства з учасниками розподілу, на нашу думку, доцільно дотримуватись факторів (показників), які впливають на ефективність діяльності в сфері розподілу продукції і обумовлюють тим самим ефективність дуальних взаємовідносин.

 

Категорія: 2013 р. Менеджмент: розвиток, теорія та практика (15.11 – 15.12.) | Додав: EME (13.01.2014) | Автор: Герцик В.А.
Переглядів: 538 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Copyright Volodymyr Dahl East Ukrainian National University,
Department of Management and economic security
© 2024
Конструктор сайтів - uCoz